En toen kreeg ik plots een privéchauffeur

Ik die ongeveer vanaf dat ik mijn rijbewijs haalde zo een slordige 25 jaar geleden voor 99% van de gevallen zelf met de auto reed.

Ik die ook mijn stuur niet graag afgeef – lees : ik kan dat allemaal BETER !

Ik die vind dat mijn ! Oscar niet pijn moet worden gedaan – lees : verkeerd schakelen, risico van wonden aan zijn glanzende torso, …

Ik die veel te gewoon ben om een chauffeur te hebben !

 

Maar sedert donderdag is mijn wagentje versierd met dit :

L

 

Hij moest er eerst niet van weten zelfs, liet dat ding even rap van de ruit vallen als ik het er kon aanhangen, dus is er zelfs kleefband moeten aan te pas komen !

Mijn Poppemieke heeft namelijk haar 20u rijlessen gevolgd, netjes bij de rijschool, want deze moeder heeft daar het geduld niet voor.

Dus liet ik haar na die laatste les ook maar naar huis rijden … ze had al klachten over haar rij-instructeur, maar dan had ze nog nooit met mij gereden !

Diezelfde instructeur zei haar zelfs dat, ondanks het feit dat ze alleen de baan op mag na 20u les, het voor haar niet verantwoord was om dat te doen.  En dat we het beste ook nog een tweede achteruitkijkspiegel konden aanschaffen, dat ook nog.

Wij dus SAMEN de baan op. Ik heb meegeremd, mijn vuisten gebald, geschreeuwd van schrik (ik dacht dat ze zowat elke geparkeerde auto zou rammen), maar we zijn heelhuids thuis geraakt ! OEF !

Ondertussen heb ik al een rit naar het gemeentehuis en ééntje naar het station ook overleefd.  Ik durf zelfs al eens mijn blik van de weg afwenden en mijn streek bekijken onderweg (een mens doet dat zo niet als hij zelf aan ’t stuur zit nietwaar)

Met (veel) tijd en boterhammen zal het wel lukken om het woord ‘voorlopig’ dat nu voor het woord ‘rijbewijs’ staat te schrappen.

Ondertussen mogen alle engelbewaarders samenscholen boven de auto als we onderweg zijn !

 

10 gedachtes over “En toen kreeg ik plots een privéchauffeur

  1. Hahaha, zooo herkenbaar, met twee youngsters hier die met mij hun rijbewijs gehaald hebben. Maar wacht maar, tot ze effectief hun rijbewijs hebben en alleen, ja alleen op pad gaan. Dan begint het pas echt. Succes ! 🙂

  2. Mijn vader zegt nog altijd dat de meeste grijze haren aan mijn broer en mij te danken zijn, van in de tijd dat hij ons met de auto leerde rijden (en da’s ondertussen al bijna 15 jaar geleden). De mens is er nog altijd niet goed van, maar… mijn broer en ik waren wel allebei direct geslaagd voor ’t examen.

    En ik wens je dochter (en bij uitbreiding dochters) hetzelfde toe!

  3. Dat is wat ik nu eens ga betalen voor onze kids, de rijlessen, punt 1 ben ik niet de meest geweldige chauffeur en punt 2 heb ik nog minder geduld,…:-). En ik hoop dat hij dan met de L alleen de baan op mag, want ik moet nu mijn haar al kleuren 🙂 🙂

    • Vandaag bij de kapper ga ik ook een extra laagje verf bestellen, ’t zal nodig zijn de komende weken ! Vooral wetende dat chauffeurs zonder L niet aarzelen om een leerlingchauffeur zowat van de baan te rijden !

Wat ben ik blij dat u reageert !

