Foto-uitdaging januari 2014

Sedert Nachtbraker een paar bloggers naar het fototoestel liet grijpen om ons hun metropool/stad/gemeente/dorp te tonen, zag ik hier en daar al wel mooie beeldjes passeren.

Nu ben ikzelf absoluut geen fotograaf maar ik heb sedert vorig jaar wel een redelijk goed fototoestel.  Verder dan het wieltje verdraaien van automatisch naar gezichten, landschap en nog één en ander ben ik daarmee nog niet geraakt.  Verwacht hier dus geen wonderen van beeldkwaliteit, maar kijk eens mee door mijn ogen naar mijn woonplaats.

Wekelijks beelden posten is er niet van gekomen, dus maak ik er een maandelijks gegeven van (ook al twee dagen te laat, tijd en zo, u weet wel …)

Laat ik in januari eens met de deur in huis vallen :

IMG_4544 Mijn eigen voordeur, een 13 in een dozijn geval, maar de deurklopper dan weer niet.  De sterren op de mat die de hotelservice hier moeten beklemtonen lijken ook in verval te zijn.  Een teken aan de wand dat de dochters des huizes met de jaren zelfstandiger MOETEN worden (hint, hint meiden !)

IMG_4570 Deze deur met balkon boven is deel van wat ik het mooiste huis van mijn metropool 🙂 zou noemen.

IMG_4584 En deze tooit dan weer de woning van een vroegere smederij.

IMG_4569 Een in eer herstelde herenwoning kreeg deze entree mee.

IMG_4574 En deze hoort dan weer bij een oude burgemeesterswoning.

IMG_4578 De lelijkste mocht ook niet ontbreken (ze is trouwens te koop, biedingen mogen starten !)

IMG_4588 En dit stukje vergane glorie mag het rijtje afmaken.  De nis met heiligenbeeld mocht vooral niet ontbreken.  Het huis behoorde vroeger toe aan een meester waarvan mijn schoonvader nog altijd beweert dat hij bij hem niets meer heeft geleerd dan het ‘Wees gegroet’ en het ‘Onze Vader’

Ik kwam op dit thema door een herinnering aan deze :

dublin doors

maar helaas woon ik niet daar …

8 gedachtes over “Foto-uitdaging januari 2014

  1. Grappige invulling van de fotouitdaging. Ik probeer op details te letten en zag dat ze voor de deur van dat gerestaureerde herenhuis een stukje van de muur moesten kappen om het slot te kunnen laten functioneren, zo lijkt het. Zo zie je wat de uitdaging allemaal doet: op details beginnen letten 🙂 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

