Wat ik wel wil over enkele jaren …

Ik moet deze week zowat de langste 5 minuten en het langste etmaal beleefd hebben.

Ondanks het feit dat ik ongeveer twee jaar geleden vervroegd in de menopauze kwam volgens de gyn, dacht ik zowaar dat ik nog ging meehelpen aan de overbevolking van deze aarde.

Onpasselijk, gevoelige borsten, plots rare baarmoederkrampen (iets wat ik- vermits ik al jaren een Mirena heb en dus amper nog menstrueer(de) – in geen tijden had gevoeld)

Het deed me plots stilstaan bij het feit dat het toch wel al een maand of twee geleden was dat er nog sprake was van enig bloedverlies.  En zo kon de molen in het koppeke beginnen draaien …

Maandagmorgen hield ik het niet meer uit en ben ik onder de baan een apotheek binnengestapt (ik had wegens de tam-tam gewoonten in mijn dorp niet durven gaan) om een zwangerschapstest te halen.

Je weet wel (of niet) hoe dat gaat, plasje doen op teststaafje, en dan 5 VOLLE, LANGE minuten wachten voor het resultaat.  Eén streepje is niet, twee wel zwanger.  Oef en zucht van opluchting, het werd maar één streepje !

Ondanks dat ik maandagavond dacht om die eens weg te gaan turnen bleef de buikpijn aanhouden.

Nog een dag erover laten gaan, ongeveer gek worden, mijn lief zo ver en hem niet durven SMS’sen, hij zou maar eens ter plekke moeten doodstuiken van ’t verschieten …

Woensdag was het tijd voor actie, zo kon ik niet blijven verder lopen.  Gyn gebeld, tegen de secretaresse gezegd dat het dringend was.  Toen die vroeg wat het probleem was zei ik nogal cru dat ik 44 jaar ben, een spiraal in mijn lijf heb maar toch dacht dat ik zwanger was.  Ik begon er zowaar bijna van te blèten (was dat labiel gedoe ook al geen teken aan de wand ?)  Vermits ik maar op 10 februari bij de gyn terecht kan kreeg ik de raad om naar de huisarts te gaan en daar mijn bloed te laten prikken.

Braaf als ik ben stond er 5 minuten later een afspraak in mijn agenda, ik mocht in de namiddag al gaan.  Een onderzoek, een bloedafname en geruststellende woorden van de dokter verder stond ik weer op straat.

En toen was het lief plots dichtbij want wij zouden heel romantisch samen naar de Colruyt gaan, daar samen inkopen doen opdat hij voor ons kon koken.  Zie je ons daar staan, met een kar op de rolband die ons van de parking naar het 1°verdiep bracht ? Ja, daar kreeg hij al mijn zorgen over zich heen.

Hij bleef er rustig bij (is hij altijd, wat een zaligheid !) maar ik vermoed dat er inwendig wel een veldslag werd uitgevochten.

Wij hebben namelijk allebei wel een toekomstbeeld (na de kweek van de eerste worp) waar tijd voor elkaar en reizen op het voorplan zouden mogen komen. Op een leeftijd waar voor mij bijna en voor hem helemaal een 6 voor staat willen wij geen gepuber meer !

Maar toen ik vooraleer hij ’s avonds weer naar huis ging vroeg : “wat als …?” Dan antwoordde hij lakoniek : “wel dan word ik papa hé” zonder blabla want de boem,boem hadden we immers al gehad 🙂

Het waren gisteren dus lange uren voor ik in de namiddag mocht bellen naar de dokter voor het resultaat van de bloedproef.

En NEEN, ik ben NIET zwanger.  Mijn lijf vertoont alleen maar symptomen die bij de echte menopauze horen.

Toen ik de blijde boodschap aan mijn lief stuurde antwoordde hij dit : “wat ik wel wil over enkele jaren is dat we toch samen fiere grootouders zullen zijn”

Mijn (eventuele) kleinkinderen kunnen zich alvast geen lievere bompa wensen !

12 gedachtes over “Wat ik wel wil over enkele jaren …

  1. Sta me toe even te moeten gniffelen. Omdat het goed afgelopen is, want inderdaad, ik zou er zelf ook niet aan mogen denken. Anderzijds, naar een babyborrel mogen gaan, was toch leuk geweest. 🙂

  2. Met de Testjezelf.nu Vroege Zwangerschapstest weet je binnen 2 minuten of je zwanger bent. Omdat deze zwangerschapstest gevoeliger is dan een standaard test, kun je al 4 dagen voor je volgende menstruatie testen. De verpakking bevat 2 complete testen. * Betrouwbaarheid van 99,9% * Test is eenvoudig in gebruik * Uitgebreide Nederlandstalige handleiding * Testen zijn voorzien van CE keurmerk * Hygiënisch door beschermkapje (zie foto) * Extra gevoelig en nauwkeurig Je voert de test uit door het uiteinde van de test 5 seconden in je urinestraal te houden. Leg de test hierna vlak neer en lees het resultaat af tussen de 3 en 5 minuten. Verschijnt er zowel in het controlevenster als in het testvenster een lijntje dan ben je zwanger. Uit laboratoriumonderzoeken is gebleken dat deze zwangerschapstest een betrouwbaarheid van 99,9% kent. Daarmee is deze zwangerschapstest voor thuis een net zo betrouwbare en nauwkeurige zwangerschapstest als die wordt uitgevoerd door een huisarts. De gevoeligheid ligt zelfs hoger. Indien de test positief uitvalt, neem dan contact op met je huisarts en bespreek de uitkomst.

Wat ben ik blij dat u reageert !

