Een lied op zondag

Ooit in een ver blogverleden deed ik het wel eens : mijn stukjes ophangen aan de kapstok van een lied.  Meestal gebruikte ik dan de titel en niet veel meer want ik was toen nog niet mee met de invoegtechnologie zoals bvb van You Tube *bloos* (en ik weet überhaupt niet of dat bij Bloggen wel kon)

Zondag vandaag, dat betekent rustig wakker worden (dus blijven liggen als de wekker om half 9 afloopt) en dan rustig de gedachten ordenen, staren naar een lachende foto van mijn lief (bij gebrek aan de live-versie snif), denken dat de kerkklokken 9u slaan en de belofte aan de Piepedol herinneren om haar op dat uur wakker te maken.

Uiteindelijk bleek dat ik dacht aan die kerkklokken (gedachten ordenen, denken aan kerkklokken, ik heb duidelijk rare kronkels in mijn hoofd) en was ik nog een kwartier eer beneden.

Al een paar dagen bezig zijnde met grote en kleine nestjes opruimen (logeerkamer, kasten, schuiven) en het voornemen om de diepvriezer eens leeg te eten vooraleer nieuwe voeding de kou in te sturen, deed me naar een zak chocoladebroodjes grijpen.

Nu zullen mijn kroost en 1 stuk bonuskroost daar ook niet vet van worden, want er zijn maar 5 stuks meer.  Maar ik zit hier wel in een heerlijke geur te tokkelen nu (dat was deze week wel eens anders – stof voor nog een schrijfsel)

En bij kroost+bonus wilde ik terecht komen (wat een omweg zeg !) voor mijn liedjeskapstok.  Dit namelijk :

Ik wil me geen beeld voorstellen van wat hier boven mijn hoofd gebeurd, ik ben namelijk in mijn hoofd nog niet oud genoeg om een volwassen dochter te hebben 🙂

 

8 gedachtes over “Een lied op zondag

  1. Heel goed ken ik je dochter niet, dus het is hier zeker niet de bedoeling om een oordeel te vellen. Maar ‘meerderjarig’ is m.i. per definitie niet perse hetzelfde als ‘volwassen’. Als dat misschien een troost kan zijn…

    Btw, waarom zet gij in hemelsnaam een wekker op zondag?

Wat ben ik blij dat u reageert !

