Zevenblad

Voor al wie hier nu een plantenbericht verwacht, gelieve een ander kanaal te kiezen.

Ik ga er een medisch bulletin van maken, een net niet doodgaan (overdreven mens dat ik ben)

De feiten :

Al weken rondlopen met zeurende pijn, er ook niet kunnen van slapen.  De linkerkant van mijn bovenlichaam laat me van de nek naar beneden serieus in de steek.  Schouderblad, oksel, arm, borst doet ook vrolijk mee en ik word daar niet bepaald vrolijk van.  Ik ben namelijk als een klein kind : als ik niet slaap en niet op tijd mijn eten krijg, dan ben ik op zijn minst gezegd humeurig (qua zagen begon ik op mijn schoonmoeder te gelijken, en als er nu iemand is waar ik niet mee wil vergeleken worden …).  Niet slapen betekende ook koppijn ganser dagen.

In de job veel geconfronteerd worden met kankerpatiënten doet ook helemaal geen goed aan mijn welzijn, ik kan er aardig op door hypochondriën (voor zover dat al een ww is)

Dinsdag was ik de pijn plots zo beu, en was ik bovendien ook zoooo moe van al die dagen niet slapen, dat ik al mijn moed verzamelde (hoewel moed, ik zat verdorie te janken in de wagen) en naar de huisarts trok.  Na wat professionele pepoteling stelde die vast dat er met de borst en oksel niets mis was (OEF!), dat mijn hart ook normaal klopte, mijn longen ook de nodige inhoud hadden, …

De pijn komt door een ontstoken zenuw in de nek.  Ik kan in de BBB inderdaad niet alle oefeningen meedoen waar het de nek betreft, vandaar dus.

Geen nood, daar bestaan medicamenten voor, eigenlijk maar gewoon vitamine B, zo simpel kan genezen zijn blijkbaar.  Pijnstilling bestaat er natuurlijk ook, en omdat ik al eens een nachtje wil doorslapen wou ik die ook wel even nemen.

De bijsluiter (een mens moet weten waar hij kan van doodgaan niet ?) leerde me dat ik die pillen best niet slikte als ik nog met de wagen moest rijden, dus wachtte ik netjes tot ik terug was van de dagtaak om pil 1 in te nemen.  Goed spul dacht ik na een tijdje, ik voelde meteen mijn arm tot leven komen, gooide er meteen een strijkmarathon tegenaan.  Diezelfde bijsluiter leerde me ook dat er een tussentijd van 6u tussen twee innames moest zijn, dus nam ik er nog één net voor het slapengaan.

En wonder boven wonder, er volgde een nacht zonder veel wakker liggen.

Minder was het staan bij het wakker worden.  De wereld draaide precies een vitesse sneller dan normaal.  Maar kom we gingen niet ‘neuten’, ik nam ontbijt, foeterde de Piepedol naar haar volgende examen (dat is nog een verhaal apart) en al vond ik mezelf een luie trien, ik legde me daarna wat op de zetel.

De horror in x bedrijven die volgde kan samengevat worden als volgt : barstende koppijn (ik heb er al veel gehad in mijn leven, maar nooit zo erg !) overgeven, net niet van mijn stokken gaan.

Een telefoontje naar de dokter leerde me dat ik de pijnstillers direct moest stoppen (alsof ik die al zou binnenhouden) en een Dafalgan in de plaats kon nemen voor de koppijn (alsof ik die ook al kon binnenhouden).  Een bezoek van de dokter en een prik in de bil verder liet al die lelijke dingen wat kalmeren.

En vandaag zit ik hier nog wat slapjes te wezen, maar mijn huis is al aan de kant (twee dochters in huis en die zien geen werk, de vaatwasser werd bvb wel geleegd, maar dat vuil spul daar ook in kan gezet worden daar hadden ze totaal geen benul van) de wasmachine draait al voor de tweede maal, en ‘madam dispatch’ is verwittigd dat ik vanmiddag mijn werk WEL kan doen.

Het fit worden is een beetje van moetens, want ik heb dit weekend tickets gewonnen voor de première van Els De Schepper in Antwerpen.  Daar ga ik vanavond dus naartoe met mijn Poppemieke (die nodig eens wat meer moet lachen)  Wel wat met een klein hart (ver rijden, parking vinden, voorstelling duurt tot 23u30 dus laat in bed)

Maar kom, voor wie denkt dat de titel van dit stuk totaal niet past : onkruid vergaat niet, ik ga dat dus wel overleven !

 

7 gedachtes over “Zevenblad

  1. Stevige pillen dus. Goed dat je ondertussen weer wat beter bent. Engelse tuiniers zeggen dat de eenvoudigste manier om van zevenblad af te geraken verhuizen is, kan je misschien ook doorgeven aan die nekpijn 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

