Er zat teveel in dit lange weekend

Luizen bijvoorbeeld bij de Piepedol, en dat resulteerde in de volgende acties :

  • nat-kam methode met balsem : snoodaards ontdekken en grotendeels verwijderen.
  • bezoek aan de apotheek voor straffer spul, ik weet het, de natuur en zo, maar ik heb zelf ooit luizen gehad toen ik een jaar of 10 was en toen een heuse paranoia gekweekt.
  • jassen in de diepvriezer, alle sjaals in de was, kussens en dekens uit de zetel, beddengoed verversen en wassen.
  • door het ganse huis met de stofzuiger.
  • en ondanks dat ik niet gedronken had, een hele nacht dromen over beestjes 😦

Op zaterdag, de verjaardag van grote dochter, ze voerde die dag een studeerstop in, wou gaan shoppen, bowlen, taart eten, op restaurant gaan.  Tot zover het plan.

We begonnen dus op tijd aan die dag, eerst met een bezoek aan de grootouders.  Die wonen op 1km van onze voordeur, maar we namen de auto want in de richting van het shoppen ook.  Ver zijn we niet gekomen …  Toen we nog maar net onze straat uit waren, klonk er een harde tuuuut en verscheen er een grote rode stop in het dashboard en de mededeling : oliedruk onvoldoende.  Achterom kijkend gaf de Piepedol aan dat we blijkbaar vuil hadden gedaan, want er was een oliespoor op de baan waar je niet naast kon kijken.

Alweer was actie vereist :

  • Garagist bellen, die gaf niet thuis (stond dit weekend op een autosalon in zijn gemeente)
  • Verzekeringsagent gebeld, ik ben voor pech verzekerd, gevraagd of ik het juiste telefoonnummer had.
  • Pechdienst gebeld, men zou een sleepdienst sturen uit de buurt.
  • De takelwagen was daar binnen het half uur.  Auto getakeld, uiteraard want niet meer verantwoord om te starten zonder olie.  De vriendelijke heer van de takeldienst gaf me ook nog de blijde boodschap dat voor het ruimen van het oliespoor de brandweer diende gebeld te worden, anders was hij verantwoordelijk mochten er ongevallen gebeuren.
  • Drie kwartier later (een geluk dat mijn huis niet in brand stond), ambiance in ’t dorp, de brandweer.  Vijf ! man to the rescue.  Mijn gegevens doorgegeven (factuur volgt uiteraard) en vertrokken met de wagen naar de garage.
  • Op de terugweg terug naar de pechdienst gebeld, ik mocht dat namelijk doen als ik een vervangwagen nodig had.  Die hebben ze rond half drie in de namiddag afgeleverd met een andere takelwagen (zeg nu nog eens dat de economie niet draait) aan huis.  Zo rij ik nu in een Chevy, ’t is weer eens iets anders.

Maar kom, ik ben nog kunnen narijden naar de bowling, we zijn in vier haasten nog een jeansbroek gaan shoppen, en tegen dat we thuis waren voor de taart was mijn lief ook al gearriveerd.  En het mag duidelijk zijn, na de voorbije twee verhalen had ik liefde nodig, en veel zelfs !

En de taart was goed, het eten in het restaurant dat dochterlief had uitgekozen iets minder, maar we waren allemaal samen en dat was het voornaamste !

De zondag was voor mij eentje om uit te blazen.  Mijn lief bracht grote dochter naar het station om naar het orkest te gaan toen hij op weg naar huis was (hij moest nog werken, rond 11 november moet het land extra verdedigd worden nl), ik maakte wat lui eten, plooide wat was op, en hield me stil in de namiddag want mijn studentje was weer aan het werk.

Maandag daarentegen begon om 7u.  Ik stak mijn eerste was in de machine (er zouden er nog 3 volgen), droogde die handel, ging aan de strijk, maakte een valies om U tegen te zeggen vol met handdoeken, lakens, voorraad voor het kotleven.  ’s Middags aten we pizza, nikske kant en klaar, maar van deeg tot saus en vulling zelf gemaakt.  Na de afwas volgde nog een pannenkoekenbak (ontbijt voor vandaag voor mijn brave kindjes) en na nog wat voorgeprepareerd en diepgevroren eten (spaghettisaus, stoofvlees, hamburgers,mignonetjes, chocomousse, …) in de koelbox te hebben gestoken konden we ons stekkedoosautotje volsteken en naar Leuven bollen.

Daar aangekomen alles uitgepakt, de fietsverlichting van dochterlief hersteld, een klein hapke gegeten.  Mijn allerliefste Poppemieke deed dan nog de prettige ontdekking dat ze zonder portefeuille (ze gaat nog eens haar onderbroek vergeten !) in Leuven was.  Dwz geen identiteitskaart, treinkaart, buzzy pass, studentenkaart dewelke ze nodig heeft voor de faculteitsbib en geld.  Dat laatste kon ik nog verhelpen ter plekke, met de rest ga ik nu naar het postkantoor, en dan hoop ik maar dat Bpost zich houdt aan de belofte dat een brief op 1 dag besteld wordt !

 

 

 

8 gedachtes over “Er zat teveel in dit lange weekend

    • Gelukkig wordt dit een nul-rekening. Auto is nog in garantie, brandweer en takelen is verzekerd. Maar wel schrikken dat het kan gebeuren zomaar die olie verliezen, en veel achtergeloop natuurlijk.

Wat ben ik blij dat u reageert !

