Opgekalefaterd nest

Vermits ik vorige week en deze week t.e.m. donderdag onverwacht vrij ben want geen patientenvervoer, ze zijn in mijn dorp allemaal ofwel gezond ofwel dood – dat laatste kan hier ook meermaals gebeuren, zoals met Rachelleke die was halfweg september dood (valse noot in de dorpstam-tam)  en vorige week dan toch echt gegaan – had ik wel wat tijd ledig te maken.

De laatste tijd is er één en ander veranderd in mijn woonkamer.  De mat die onder de eettafel lag is verdwenen (een handgeknoopt Iranees  geval in donkere, totaal niet bij de rest van de kamer passende kleuren)  Ik heb ze nooit graag gezien, maar het was een geschenk van de schoonouders, naargelang de graad van dronkenschap van de echtgenoot was dat tapijt tussen de 1000 en de 12500€ waard (LOL) Nu, waarde of niet, dat ding was lelijk, maakte de kamer donker en stak de helft van mijn natuurstenen vloer weg.

Nog een kleurenvloek waren de zittingen van mijn stoelen.  Mijn klassieke eetplaats in notelaar werd 23 jaar geleden geleverd met zittingen in roze velours, van een meerwaarde gesproken 😦  Dus heb ik een paar weken geleden daar maar iets anders rond gedaan (compleet met dochters met rologen, zo van wat gaat ons moeder nu weer proberen)

Het resultaat blijft een even klassieke stoel, maar ik kan er toch iets beter mee leven

voor

voor

na

na

Nog een doorn in mijn oog is de verlichting , totaal niet bij mekaar passend en ook al een kleurenprobleem.

'bellekes'luchter boven de eettafel

‘bellekes’luchter boven de eettafel

ocheregod, zo een schoon kleurkes !

ocheregod, zo een schoon kleurkes !

in detail, 't lijkt wel zo een gesuikerd snoepke

in detail, ’t lijkt wel zo een gesuikerd snoepke

Vermits ik er nog niet uit ben wat ik dan wel wil als verlichting heb ik vandaag een creatiefje gedaan met 1 van de luchters.  De voorbereiding was zondag al begonnen nl proberen of de verf van die glazen bloemknoppen te krijgen was.  En ja hoor, dat ging perfect, wat overbleef was mat wit glas wat er al beter uitzag dan de originele exemplaren.

En vandaag ben ik dan in mijn beste kleren gedoken

laten we eens een nieuwe mode lanceren

laten we eens een nieuwe mode lanceren

en aan de slag gegaan met verf.  Ik dacht dat ik dat wel in 1-2-3 gepiept zou hebben.  Uiteindelijk ben ik 3u bezig geweest – timemanagement is nooit mijn sterkste kant geweest – om tot dit resultaat te komen :

de zwart-wit foto toont het niet zo duidelijk, maar hij is helemaal wit geworden

de zwart-wit foto toont het niet zo duidelijk, maar hij is helemaal wit geworden

Deze schijnt nu boven mijn salontafel en verlicht mijn ook al nieuw bankstel.  Nog een voor en na, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele hartaanvallen door mijn vroegere slechte smaak :

zo had ik vroeger een één-twee en driezit, gelukkig al een tijd onder bleke hoezen verstopt

zo had ik vroeger een één-twee en driezit, gelukkig al een tijd onder bleke hoezen verstopt

maar geheel onverwacht kreeg ik nieuw meubilair (hoewel nieuw, behoorde toe aan Zoetekoekske zijn ouders) Hij en zijn familie zagen dat lederen bankstel liever niet naar de kringwinkel vertrekken, en ik kon daar geen neen tegen zeggen.

de Piepedol heeft haarzelf de beste plaats toegeëigend

de Piepedol heeft haarzelf de beste plaats toegeëigend

En zo zitten we met oud materiaal toch een beetje in ’t nieuw.

10 gedachtes over “Opgekalefaterd nest

  1. IK ging bijna schreeuwen, echt, doe die lichten weg ! Maar allee, aangepast en in combinatie met dat “nieuwe” bankstel zag het er nog aanvaardbaar uit. Maar toch zou ik even willen schreeuwen: “DOE DIE BELLEKESLUCHTER WEG. NU !!!”

Wat ben ik blij dat u reageert !

