Eigenlijk mama, ben ik ook een verwend nest !

… zei de Piepedol toen we gisteren schoenen gingen kopen die de komende maanden voor wat warmte aan de voeten moeten zorgen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tegenop zag om dat te doen, geheel op haar moeder lijkend *bloos* weet ze nooit wat kiezen als het om laarzen/bottines gaat, en dus durft dat nog wel eens lang duren.  Ik was daarom expres wat laat op de namiddag vertrokken, dan was ik er toch geen uren aan kwijt.  Er was al één criterium waar de bewuste schoenen zeker moesten aan voldoen nl er moest een hak(je) aan zijn, want kleine meisjes worden nu eenmaal groter, voor de rest kon ze alle kanten uit.

Maar wonder boven wonder heeft ze, na alles eens bekeken te hebben, één paar schoenen gepast en meteen beslist dat dit de juiste waren.  Een hakje, een beetje stoer, deze bijvoorbeeld

Toen we naar de kassa trokken stonden er een moeder en zoon voor ons, de tweede zowat van de leeftijd van de Piepedol.  Hij rommelde nog wat in een bak met poezelige pantoffels en wees zijn moeder erop dat ze maar 12 euro kostten (mijn dochter kocht zo een niets-waard-exemplaren voor 3 euro in de Zeeman) Er volgde een hele discussie tussen moeder en zoon, maar hij kreeg ze niet.  Uiteindelijk rekende zijn moeder zijn Vans af (hij had er echt wel dringend nodig, want diegene aan zijn voeten vertoonden nogal wat ‘luchtgaten’) voor als ik me niet vergis 66 euro.

Die twee waren de winkel nog niet uit of mijn dochter had haar commentaar al klaar (dat de kassabediende meeluisterde deerde haar niet)  Dat die ‘gast’ (zo heten jongens tegenwoordig) arrogant en verwend was, dat hij blij mocht zijn dat hij zo een dure Vans kreeg, …

Tot ik haar schoenen afrekende en 89,95 euro moest neertellen.  Ze had waarschijnlijk graag gehad dat ik het ontkende toen ze de titel van dit stukje uitsprak, maar ik heb het lekker niet gedaan 🙂

15 gedachtes over “Eigenlijk mama, ben ik ook een verwend nest !

  1. Dat zien er kwalitatieve stappers uit. Ik vind ze daarenboven ook nog ’s mooi. Maar eerlijk is eerlijk: wel een verwend nest. (En een te gulle mama.) 😉

  2. De titel is de waarheid ! Jaren geleden was mijn oudste dochter haar etui verloren ! Toen ze een nieuwe vroeg , gaf ik 200 frank ! Ze keek eens naar me , 200 frank , degene die ik in’t oog heb kost 500 ! Maar ze heeft haar wil niet gekregen !

  3. Vans voor maar 66 euro en laarzen/bottines voor nog geen 90 euro? Ik weet het niet goed meer, maar als mijn kids schoenen kopen is het altijd boven de 100 euro, de laatste vd zoon kosten 125. Ofwel is Limburg heel erg duur, dat kan ook zijn. 🙂

    • Die kinders van u, ’t zijn echt verwende nesten 🙂
      Mocht dochterlief lange botten gewild hebben, dan zou ik ook meer moeten neertellen hebben. De mijne kostten trouwens 130€, maar ik doe daar dan wel een paar jaar mee.

Wat ben ik blij dat u reageert !

