Iets ‘je fais mon bébé toute seule’-achtigs

Ik heb ooit wel al eens eerder verteld dat ik de laatste jaren goed weet wat ik wil (en vooral wat ik NIET wil)  En zo heb ik mijn Zoetekoekske wel eens in de oren gefluisterd dat ik wel een trouwring van hem wil dragen. Omgekeerd wil hij dat niet, zou hem misschien teveel een ball and chain-gevoel geven ;-).  Erg vind ik dat niet, echt trouwen gaan we toch niet doen, dat zou voor ons geen meerwaarde geven.

En waarom dan toch een trouwring ? Wel het zit namelijk zo : ik vind een trouwring, ondanks een moeilijk eerste deel van mijn (volwassen) leven, nog altijd een heel mooi symbool.  Voor mij is het echt het teken van bij iemand horen, door iemand graag gezien worden.

Uiteindelijk heb ik het gedaan, mijn trouwringen verkocht (in de paasvakantie al), ik vond dat nodig om echt een streep te kunnen trekken onder het verleden (al wie in mijn schoenen zou gestaan hebben naast de echtgenoot zou dat direct begrijpen).  Even logisch vond ik ook dat ik zelf een ring ging kiezen want hij mocht die toch niet betalen, ik wilde daar het geld van de verkochte ringen voor gebruiken (het slechte ombuigen naar iets moois), dat ik op die manier gewoon rustig mijn goesting kon doen was daarbij ook meegenomen !

En zo heb ik hem op een avond een doosje in de handen gedrukt, de uitleg erbij had ik vooraf al gemaild.  In de mail stond dat hij me de ring mocht geven op een moment dat het hem uitkwam, en dat hij er liefst nog iets moois/liefs/romantisch bij mocht vertellen ook 🙂  zo ongeveer iets als dit :

OEPS DEZE LINK LIJKT NIET MEER TE WERKEN.  MISSCHIEN IS DEZE BETER :

(vanaf 2,34 min wordt het interessant)

Ik veeleisend ? bwa … ik weet gewoon wat ik wil 🙂

Uiteindelijk is het zo romantisch niet geweest, dat wist ik wel vooraf, je moet aan een boom van een vent uit de klei van Bachten de Kupe getogen nu eenmaal geen wonderen verwachten.  Ik heb hem dus gekregen, zondagavond op restaurant in Leuven (hij moest zonodig nog een schepke doen bovenop alle emoties van mijn grote dochter achterlaten en zo, de lieverd !)

Ik ben dus geringd, nooit durven denken dat dat er nog ooit zou van komen …

ME HAPPY !!

15 gedachtes over “Iets ‘je fais mon bébé toute seule’-achtigs

  1. Da’s toch alleen maar gemakkelijk, mensen die weten wat ze willen (en nog gemakkelijker als ze de dingen die ze willen ook kunnen verkrijgen 🙂 )
    Heel dikke proficiat en geniet vooral van het geringde leven

Wat ben ik blij dat u reageert !

