Ze gaan er met de grove borstel door

Er wordt de laatste tijd nogal gemaaid in ‘mijn’ mensen die ik geregeld vervoer.

Ja, daar ga ik weer, dit wordt geen vrolijk postje, wie nu wil zappen naar een andere zender, doe gerust !

Normaal gezien luister ik niet gauw naar praatjes in de buurtwinkel, maar toen ik zondag wat groenten ging halen waren ze bezig over “diene brave vent, en zo vroeg, en ocharme zijn vrouw, en …” Het werd me precies ingegeven over wie ze het hadden, en waar ik anders zo curieus niet ben, heb ik nu toch gevraagd aan de winkelierster wie er gestorven was.

E dus, inderdaad een brave vent, veel te vroeg moeten gaan door de gevolgen van suikerziekte.  De laatste keer dat ik hem van een dagopname naar huis bracht zag ik het aan hem.  Het was genoeg geweest.  Ganser dagen en nachten ondraaglijke pijnen, tenen al geamputeerd, en de boodschap dat binnen afzienbare tijd zijn voet er moest aan geloven … hij trok het niet meer !

Hij was 1 van de eerste mensen die ik bij aanvang van mijn vrijwilligerswerk in de wagen kreeg, en sedert dan was hij mijn vaste ‘klant’

Een ‘schone’ mens is niet meer, zo jammer …

En alsof het nog niet genoeg was kreeg ik vanmorgen nog de boodschap dat Rachelleke ook al naar hogere sferen is vertrokken.

Heel soms wil ik nog eens terug een boekhoudbediende zijn, die dossiers werkten zo niet op mijn emoties !

Nu moet er vooral niemand in mijn buurt beginnen klagen over futiliteiten ! Genieten moeten we, zoveel mogelijk, want voor we het weten is het allemaal gedaan !

12 gedachtes over “Ze gaan er met de grove borstel door

    • Vermits ik niet zo aan de wijn ben, en het frisjes is heb ik er een kop warme chocomelk op gedronken. En het me aantrekken … niets menselijks is me vreemd, het hoort helaas bij de job, maar ’t is niet dat ik hier nu loop te snotteren.

Wat ben ik blij dat u reageert !

