Koffie met

… melk, suiker, vleugje cacao, 1001 smaakjes die je tegenwoordig kan kopen, daar kan ik allemaal inkomen.  Maar toen ik vanmorgen na een retourtje kliniek mezelf een kop wou zetten, kwam mijn maaginhoud net niet terug naar boven.

… groene, snottige, smerige algen : dat was hetgeen ik plots in het waterreservoir van mijn Senseo-apparaat zag.

Ekkes zeg ! Hoelang was dat kweekje zo al aan de gang ? Dat toestel wordt hier namelijk elke dag gebruikt, zou het daarom zijn dat mijn darmen soms in rare kronkels liggen tegenwoordig ?

Ik snap het niet, hoe krijg je nu algen van leidingwater waarvan men toch zegt dat het zoooo veilig is.  Men kan daar zo de lofzang over afsteken dat ik mezelf steeds decadenter ga vinden om het feit dat ik blijf flessenwater drinken.

Wel kijk, nu krijgen ze me helemaal niet meer aan de kraan, ik blijf wel aan de fles zitten !

Over de domheid van het kopen van koffiepads (= véél te veel betalen voor een paar grammen koffie) daar wil ik echter wel nog eens over nadenken !

12 gedachtes over “Koffie met

  1. Dat heeft niks met de kraan te maken, je moet het reservoir eens in de week in de vaatwasser zetten. Ook als je flessenwater in het ding zou gooien, dan krijg je op een gegeven moment algen. Wel eens een fles Spa Blauw in de auto laten liggen? 😉

  2. ja goewere, lijkt me inderdaad niet echt smakelijk!
    maar hier ontkalk ik die iedere maand, maar aan dat reservoir ben ik ooit nog nooit gekomen, en van zeleven nog nooit algen gezien!
    (wel eens wat schimmel moet ik toegeven, in dat overloopbakje onder het metalen rooster! rats vergeten…)
    misschien moet je eens de watermaatschappij verwittigen?

  3. Zoals de zuster ook al vermelde. Er zitten bacteriën in de lucht! En die komen dan je koffiezet binnen. Ik was het reservoir gewoon mee met de rest van de afwas. En nooit water in laten staan, altijd leeg maken.

    Kraantjeswater is en blijft veilig. Je kookt er toch wel mee hoop ik, of doe je dat ook met flessenwater? Dat je flessenwater drinkt is logisch, doe ik ook op sommige plekken, omdat het water niet goed smaakt. Ligt aan de combi van mineralen die erin zitten hè.

  4. Water leeft, of het nu flessenwater of kraantjeswater is. Er zitten sowieso bacteriën in. Als je een fles water waar je al van dronk vervolgens een drietal dagen laat staan, stinkt het water vaak (tenzij je het in de koelkast zet – donker + koelte – dan duurt dat langer). Er staat zelfs op sommige flessen mineraalwater dat je een fles bij voorkeur binnen de 48u moet leegdrinken.

    En los daarvan: kraantjeswater is eigenlijk wel veilig hoor. Het is veel strenger gecontroleerd daar flessenwater en moet aan veel meer parameters voldoen.

    Anyways, hopelijk smaakte het volgende kopje koffie weer als vanouds! 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

