Een mens en zijn prioriteiten

Om nog maar eens verder te gaan met het vorige verhaal …

De schoonouders hadden het ‘Rachelleke-in-het-rusthuis-verhaal’ al gehoord (goed werkende tam-tam in ons dorp, je weet hoe dat gaat)

De reactie van mijn schoonmoeder : “als je me dat lapt, verbrand ik al mijn geld”

Kijk, dat snap ik nu niet.  Die mensen hebben het zwaarste meegemaakt wat ouders kunnen meemaken, namelijk hun eigen kind moeten begraven.  En nog denkt dat aan niets anders dan aan geld.

Ik – met mijn achterlijk verstand, want ik snap dus niet veel – heb net zowat geheel mijn maandelijks smartegeld (weduwenpensioen) opgedaan aan een computer en toebehoren voor grote dochter.  Ik weet namelijk dat ik mijn geld later niet meeneem naar hogere sferen, en de economie moet ook draaien, en alles voor mijn kindjes natuurlijk, en …

Dus zal ik de volgende maand eens van de liefde gaan leven zie !

16 gedachtes over “Een mens en zijn prioriteiten

  1. Wat ieder met zijn geld doet, is zijn keuze… Zolang ik maar niet hoef bij te leggen. 🙂 Ik denk dat onze generatie toch anders over geld denkt dan die oudere.. Tot we misschien zelf zo oud zijn..

    • Wie weet, als we zelf zo oud zijn gaan we misschien ons fortuin weer onder onze matras willen bewaren en niet kunnen slapen voor we ’s avonds alles hebben geteld. Straks beginnen we onze verstandelijke vermogens al wat te verliezen en moeten we 10 keer herbeginnen met tellen …

  2. Ik probeer ook nu te helpen wanneer ik kan, voor dezelfde reden en omdat ik geen echte erfgenamen dus kinderen heb.
    Tja, sommige mensen zullen nooit veranderen, dus doe geen moeite. Jij hebt gedaan wat jouw hart je ingaf. Goed van je !

  3. Hier ook een schoonmoeder die denkt dat ze alles gaat kunnen meenemen in haar graf, ze zou denk ik een grote kist moeten bestellen om al die biljetten erin te krijgen.
    En mijn schoonmoeder heeft den oorlog niet meer meegemaakt, dus daar kan het hier al niet meer aan liggen 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

