Reizen om te leren ?

En wat hebben we zoal geleerd in de vorige week ?

  • Dat pubers op reis ook puberen, en Poppemiekes op reis ook ‘poppemieken’ = steeds met verkeerd schoeisel aan een activiteit beginnen.
  • Dat vrouwen (lees : ik) hulpeloos/hopeloos zijn/ben in de weg vinden.  Met de wagen geen probleem, want inclusief GPS, maar te voet … Amaai ! Niet gewoon.  Zo passeerden we met de wagen ons doel, zijnde een Indisch restaurant, gingen we gaan parkeren en moesten we een uur zoeken om het restaurant weer terug te vinden.  Idem dito met daarna weer de parking te vinden 😦
  • Dat mijn lief er nog in geen 100 jaar moet aan denken om met mij met de tent op reis te gaan, twee nachten met zwaar onweer in mijn vakantieonderkomen deden mijn hart al te veel overslaan.  Ik heb het net niet in mijn broek gedaan van de schrik.
  • Dat wij bovendien andere opvattingen hebben over wat te doen op reis, aan alles valt een mouw te passen, maar eer we samen op reis gaan moeten we dat toch wel goed overdenken.
  • Dat je met temperaturen van tss 30 en 35° best een hoed kunt dragen wil je geen zonnesteek oplopen.
  • Dat een zwembad in de buurt ideaal is om te bekomen van een hete dag (durf ik nu te zeggen dat ik het mietje was die het verwarmd exemplaar uitkoos omdat de andere twee te koud waren ?) Ja dus !
  • Was er zo een schoon afgeborsteld jongmens aanwezig die ’s morgens aquagym gaf (ik schat een jaar of 19) en dat daar dan vrouwen van mijn leeftijd (zijnde over een paar dagen 44) en ouder zich elke dag met hun (allesbehalve nog gestroomlijnd) lijf proberen in de kijker te werken.  Die misten precies wat thuis tssss
  • Dat er schone natuur en cultuur in het kwadraat te vinden is in de Loirestreek, genoeg om deel per deel van die Loire in een andere vakantie te gieten.
  • Dat de meiden het goed konden vinden onder mekaar in één slaapkamer, inclusief met pakjes papieren zakdoeken naar mekaars hoofd gooien omdat er gesnurkt werd (zijnde de Piepedol die ook erg veel last van de pollen had en dus bijgevolg een verstopte of lopende neus had)
  • Dat er zelfs viool kon gespeeld worden in bikini, tot jolijt van onze Nederlandse overbuurjongen, en tot ergernis (de muziek vermoed ik, niet de bikini) van zijn vader.
  • Dat programma’s van animatie ’s avonds op de kamping wel eens durven te veranderen, zo komt het dat op de avond dat er karaoke was gepland een plaatselijk zangtalent aan bod kwam.  Ik wou nu eens het beste van mezelf laten horen (ze kennen me daar toch niet dus …)

Maar het is fijn geweest, en dat is wat telt, de spreekwoordelijke batterij is weer opgeladen !

 

12 gedachtes over “Reizen om te leren ?

    • Inderdaad, niet ver rijden (kleine 500km) met 1 chauffeur in de wagen vind ik dat niet onbelangrijk ! Dat spelen in bikini : gat in de markt, je zegt daar zoiets. Ze heeft een aantal aanvragen voor vergunningen lopen om als straatmuzikant te gaan spelen aan de kust, misschien dat dat uniform wat meer geld in het bakje geeft …

  1. Geen haar op mijn hoofd dat ook maar overweegt om gaan te kamperen, dat is mijn veto ten huize sex and the city,.:-), op vakantie wil ik luxe en rust en niet nadenken over wat we gaan eten, doe ik de rest van het jaar al,…en dat Chattheo ook op vakantie gaat puberen, daar hou ik mijn hart nu al voor vast 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

