Ik ga op reis en ik …

  • hoor : Nederlands, Deens, Westvlaams (’t woater is beire koud wi), Engels, … en net dit jaar gaat mijn Frans me zo goed af
  • zie : véél moois, veel oude stenen zijnde kastelen aan de Loire, cultuur en natuur ten top !
  • doe enorm veel tuinideeën op, mocht ik nu ook nog de handigste thuis zijn, ik zou ze direct uitvoeren.  Helaas …
  • voel : hitte (maar daarvoor moest ik mijn thuis niet verlaten), hoewel ze vandaag na een nacht water gieten de chauffage precies afgezet hebben.
  • snotter, schraap mijn schurende keel en ween uit mijn prikkende ogen : een hele pharmawinkel aan anti-pollen-middelen heb ik ondertussen al geslikt, niets lijkt te helpen tegenwoordig *had ik maar een reis aan zee geboekt*
  • hoor ook nog rare woorden : granaatmagere meisjes bijvoorbeeld, oeps, Flanders fieldstaal in de woordenschat van mijn Piepedolleke.
  • zucht : als ik de slaapkamer van de meiden bekijk in ons vakantiehuisje.  Ze hebben twee éénpersoonsbedden en nog een bed boven hun hoofden, en al hun rommel ligt nog op de grond – onverbeterlijke slordige trienen !
  • heb een steeds legere portemonnee, ook al denkt mijn kroost dat die geen bodem heeft.
  • mis mijn lief, maar dat was voorspeld 😦
  • breng mee : juist ja, ik moet er nog aan denken om mezelf een souvenir te kopen of telt een potteke tandoori-kruiden al als souvenir ?
12 gedachtes over “Ik ga op reis en ik …

    • Jamaar, die rommel moet allemaal nog mee naar huis hoor ! (en dat huisje moet bovendien proper achtergelaten worden, anders krijg ik mijn borg van 150€ niet terug !)

Wat ben ik blij dat u reageert !

