Geen schatjes van patatjes !

Vorige week kreeg ik toch wel een bonus bij mijn niet ‘dagelijkse’ maar meestal op zondag-kroket.  Een aardappelkroket van zowat anderhalve kroketlengte met een stuk rubber erin.

IMG_0723 IMG_0724 IMG_0725

Het zal me leren, goedkope kroketten kopen !  Maar toch, liever een kwaliteitsvolle (dure) malse biefstuk met een mindere kroket, dan omgekeerd een taai biefstuk met een uitstekende kroket.

Ik kan natuurlijk ook de beide van goede kwaliteit gaan kopen gierige doos dat ik ben *bloos*

Eigenlijk zou ik voor compensatie moeten gaan bij de Jef !  Of nog beter, ik zou mijn ouderwetse krokettenmaker weer van onder het stof moeten halen en zelf kroketjes maken, want ik heb daar tijd voor vermits Poppemieke tegenwoordig grotendeels kok van dienst is (ja kind, vet dat spat als het te heet wordt, een stoomkoker heeft ECHT WEL water nodig vooraleer er stoom kan komen, …)  Het is dus menens, ze wil kunnen koken tegen eind september !

Hier gaat nog gezucht worden !

12 gedachtes over “Geen schatjes van patatjes !

  1. Even melden bij de Jef middels het (foto)bewijs. Er kunnen zich nog manco’s hebben voorgedaan in die bewuste productie. En een nieuwe zak kroketten zal ongetwijfeld je deel zijn. Tweemaal winst, zeg maar. 😉

  2. ja goewere!!!
    maar ik zou het zeker melden, heb ik geleerd van de kleinen! bij het minste wat er is (laat staan een stuk autoband in een kroket!!!) stuurt die een mailtje (heel beleefd maar kordaat) naar de producent: ongelooflijk wat ze dan allemaal toegestuurd krijgt ter compensatie!

  3. Chapeau dat je je dochter wil leren koken; ons mama had daar ’t geduld niet voor hoor 😉
    Bah dat spul in je kroket, je vraagt je af wat voor vuiligheid er zo nog (per ongeluk) wordt ingedraaid, ik zou je foto’s alleszins doorsturen naar hen hoor!

  4. Ik zou het toch ook niet zo laten en een foto doorsturen.
    Ik ben jaaaaren hulpkok geweest (groenten kuisen en aardappelen schillen) voor ik zelf mocht/moest koken. Veel succes. Ze leert het wel.

Wat ben ik blij dat u reageert !

