Geef om haar

Met bovenstaande slogan wil think pink vrouwen ertoe aanzetten om hun haar te doneren.

Toen de Piepedol besloot om de schaar in haar lokken te zetten was Poppemieke precies een beetje jaloers.  Zij zou eens tonen dat ze verder kon gaan !  Niet dat dat moeilijk was, haar haren waren ook een stuk langer dan die van haar zus.

Beide dochters hebben ook een verleden van lang haar, de echtgenoot vond dat dat moest (het feit dat je op die manier wel wat kapperskosten uit kon sparen zal daarbij wel een argument geweest zijn), ik vond het pure ellende.  Elke morgen tranen bij het kammen, hele dagen haar vlechten, staarten maken, … ik weet waarom ik zelf een kort kopje heb !

Ooit zag grote dochter er zo uit :

IMG_0722

 

Wat in de lagere school altijd voor gepest zorgde, medeleerlingen vonden het hilarisch om te zeggen dat haar haar bruin was omdat ze er haar achterste mee afveegde.  Net voor haar plechtige communie heb ik er dan ook de schaar laten inzetten wat een halflang kapsel opleverde en een daverende ruzie met de echtgenoot (grrrr).

Ondertussen is haar kapsel al een paar keer geëvolueerd van kort naar lang, zodoende dat ze nu ook weer wat centimeters kon missen.

En zo kwam het dat ze woensdagmorgen zelf haar staart bijeennam, en dan ook zelf de schaar heeft gehanteerd.  Ik was blij dat ik niet aanwezig was, je kunt je wel voorstellen hoe scheef het resultaat wel was.  Maar geen nood, de kappersafspraak was een kwartier later, dus dat kon letterlijk rechtgezet worden.

Voor u nu denkt dat ik een nobele dochter heb met dat haar doneren, er zit ook nog iets anders achter.  Ze wil namelijk al een tijdje haar haar kleuren (ook al vind ik dat er niets mis is met haar haarkleur) en toen ze het daarover had met de kapster zei deze dat het resultaat met kleurshampoo misschien niet optimaal zou zijn met haar lange lokken.  En ja, ik voelde de bui al hangen, kleur zou er komen, en ondergetekende mocht dat dan ook nog uitvoeren pffff

Dat haar vriendje zijn hart maar vasthoudt, tegen maandagavond (vandaag een allergietest gedaan en dan moet je 48u wachten met kleuren) heeft hij een hete rosse 🙂

 

 

 

11 gedachtes over “Geef om haar

  1. Is het permanente kleuring? Houd er dan rekening mee dat dat er NIET meer uit kan. Mijn haar is zo eens een jaar oranje geweest (wat ik dan om de zoveel tijd bruiner kleurde met kleurenshampoos, maar die vervagen wel :p). Moedig dat ze haar staart afgeknipt heeft, daar probeer ik nu ook voor te sparen.

  2. En daarom ben ik blij dat ik een zoon heb, ander problemen daar niet van,……maar ik zou het als moeder het er toch een beetje moeilijk met hebben,…..;met dat haar kleuren, do not ask me why, ik pen hier gewoon mijn eerste gevoel neer,………

    • Ik vind persoonlijk dat haar pas gekleurd moet worden als het grijs wordt, maar de jeugd denkt daar iets anders over. Nu zou ze niet moeten afkomen met iets extreems, maar Poppemieke als ze is hoef ik daar niet echt voor te vrezen.

  3. Benieuwd om komende vrijdag het resultaat te beoordelen. De gekleurde haarsnit van Poppemieke (als die verkeerd uitvalt), kan je niet in een doosje wegsteken voor een poos… O ja dat doosje zal nog een tijdje goed bewaard worden Eilish!!!

  4. Wow van zulk prachtig, lang haar droom ik al sinds ik klein was! Maar het wordt nooit erg lang, het is te breekbaar.
    Ik heb m’n haar ook eens knalrood geverfd, als tiener, niet gewacht op de allergietest hoor, te veel ongeduld, afschuwelijk resultaat vond mijn omgeving, en ik viel lekker op!

Wat ben ik blij dat u reageert !

