Moeder waarom/daarom leven wij

vind ik niet leuk

 

  • Een van pure colère en onmacht wenend Poppemieke, omdat haar viooolexamen in de mist is gegaan, puur van de stress.  Diezelfde colère heeft ze thuis uitgewerkt op haar viool, en op dat moment perfect gespeeld *frustratie*
  • Een Piepedol die deze week huiswerk zat te maken in de zetel, met de TV aan, laptop naast haar, en aan het gommen op haar cursusblok.  Gommen ! In de zetel !?! Deze moeder sprong net niet uit haar vel !
  • Een laptopbatterij bestellen, een error krijgen bij de betaling en geen bevestingingsmail van de bestelling.  Opnieuw bestellen en betalen, en dan twee batterijen toegeleverd krijgen (tot nog toe nog maar één betaald, terwijl allebei de facturen als betaald staan – wat nu doen met die tweede, is niet van mij want niet betaald)
  • Handen die niet tegen poetsproducten kunnen.  Na vandaag mijn huis helemaal onder handen te hebben genomen zit ik nu weer met de brokken.  Resultaat : ik zit nu te tokkelen met gesmeerde handen met handschoenen aan.  Had ik die handschoenen nu niet beter aangedaan tijdens het poetsen *koppige trien!*
  • Bedden verversen en de daarbijhorende rotklus van dekbedden in hoezen steken.  Mijn lief is slimmer dan ik, die wacht tot ik bij hem ben om dat samen te doen.
  • Mijn loon niet krijgen van K&G voor de maand april.  Ik lijd immers nog altijd aan beroepsmisvorming, de boekhouder in mij kan niet tegen onbetaalde rekeningen !
  • Het lief teveel moeten missen

vind ik leuk

 

  • Mijn 14de certificaat kunnen aanvragen bij de VREG. Zonnepanelen, met certificaten aan 350€/stuk de beste geldbelegging die ik ooit heb gedaan !
  • Door het poetsen van hierboven blinkt mijn huis als een spiegel – houden zo meiden !
  • Chocoladebrood bakken en de bijhorende geur.  Yummie !
  • Mijn gras nog kunnen afrijden voor gisterenavond de regen weeral viel.
  • Een eerste bloemkool kunnen oogsten uit de serre, er zullen er helaas niet veel meer volgen, want de andere weigeren te kroppen.
  • In verse beddenlakens slapen, die liefst in de buitenlucht zijn gedroogd (helaas niet deze keer)
  • Beslissen om deze zomer een dagje eerder op reis te vertrekken (om de zaterdagse vakantieverkeersdrukte in Frankrijk te ontwijken), hotelletje geboekt in mooi stadje.
  • Mijn lief die vanaf  juni 4/5 werkt en dan de vrijdag thuis is.  In de hoop dat dat een klein beetje meer tijd samen oplevert.
  • Die bewuste laptopbatterij van hierboven die extra power heeft/geeft, die kleine meerprijs was het waard !
  • Van het Minder Mobielenvervoer plots een bedrag van 150€ op mijn rekening krijgen als tussenkomst voor de omniumverzekering van mijn wagen voor het jaar 2012 *laat maar komen !*
  • Het lief graag zien, en graag gezien worden.
  • Mijn immer lieve, goedgehumeurde kindjes *I wish*

 

12 gedachtes over “Moeder waarom/daarom leven wij

  1. Ach, ik kan het echt niet helpen, maar als ik over zonnepaneelcertificaten lees gaat al mijn belastingbetalerhaar omhoog staan. Enfin, het is je gegund. Alleen spijtig dat ik dat mee help financieren. Voor je iets zegt, ik heb er uit sociale en ecologische overwegingen geen liggen. Een man moet principes hebben en ze houden.
    Enfin, voor d erest ben ik blij dat het heel goed gaat tussen jou en het lief !!!! Houden zo 😉
    En wat die dag vroeger naar Frankrijk vertrekken betreft, gelijk heb je, wij doend at nu ook al drie jaar op die manier. Veel en veel leuker.

    • Als het een troost mag zijn, mijn zonnepanelen zijn NIET gesubsidieerd met jouw belastinggeld ! De beloofde 40% aftrek heb ik aan mijn neus voorbij zien gaan (6000euro – véél geld voor een alleenverdiener !)

    • Het recept : bloemmix voor koeken/rozijnenbrood (AVEVE, Colruyt, en waarschijnlijk nog winkels) 500gr, 250ml water, een pakje droge gistkorrels, 40gr vloeibare boter.
      Ik heb een broodmachine, dus doe ik eerst de gist in de pot, daarboven de bloem, dan de boter en het laatst het water. Ik laat dat kneden tot het signaal afgaat om ingrediënten toe te voegen (rozijnen, noten, … hier dus chocoladebrokjes)
      Op dat moment neem ik het deeg uit mijn machine, want in de broodmachine smelten de chocoladekorrels. Ik kneed de chocoladekorrels in het deeg, laat het nog wat rijzen in de bakvorm en bak het brood daarna een half uur op 200°
      Eigenlijk is het simpel, je koopt zo een pak bloem en de uitleg staat zowel voor de broodmachine, als voor de gewone oven op het pak.

  2. De neuroot in mij ging de ‘vind ik leuk’ en ‘vind ik niet leuk’ tellen en merkt tevreden op dat de balans doorslaat in het voordeel van de ‘vind ik leuk’. Houden zo!

  3. Ik heb liever dat iemand anders (en dat van mij ook) naar subsidies voor zonnepanelen gaan dan naar lapmiddelen voor kern- en andere vervuilende centrales. Je hebt ze verdiend, die certifcaten!

  4. Ik zou die batterijen alle 2 houden en dat bij ‘like’ zetten : 2 voor de prijs van 1 ! 😉
    Blij dat je iemand hebt die je graag ziet. Dat maakt het leven draaglijk(er), hé.

  5. Bijhouden, die extra batterij! Kan maar van pas komen 🙂
    Ik heb ook een hekel aan bedden opmaken in mijn eentje… met twee is zoveel makkelijker he.
    Aaaah ’t leven is mooi… als je enkel het tweede lijstje bekijkt 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

