Eén kaarsje voor Oscar

Hij is jarig, mijn niet meer zo nieuw speeltje (Oscar : onze kar)

Hij en ik zijn goede vriendjes geworden in het gepasseerde jaar ! Zo goed dat hij al een kleine 28000 km onder de wielen heeft *oeps, ik dacht dat ik niet veel reed*

Kwaliteiten die ik zo waardeer in hem :

  • Hij is niet zo een zuiper als de Japanner (God weet dat ik een hekel heb aan dronkaards !), hij rijdt vlot 100 km met 4.8 liter diesel.  
  • Hij parkeert gemakkelijk vermits het een break is (geen ‘gat’ aan) en hij ook echt niet groot is.  Behalve die ene keer dan toen er een paal in de weg stond *bloos*
  • Hij rijdt zacht, verschillende mensen die ik vervoer hebben me dat al gezegd.
  • Hij heeft een lage laadruimte, wat handig is bij het halen van de grote boodschappen.  Alleen had ik de eerste keer een blauw been, omdat ik even vergeten was dat deze wagen ook nog een trekhaak heeft.
  • Door die trekhaak kan ik nu ook een fietsenrek monteren en vorige week heb ik zowaar met een aanhangwagen leren rijden.
  • De verkeersbelasting is super laag, want een ecologisch en redelijk klein wagentje.
  • Hij is gewoon mijn maatje dat me naar veel fijne dingen brengt !

We gaan voor nog vele jaren samen !

 

12 gedachtes over “Eén kaarsje voor Oscar

    • Ik rijd ook privé nogal wat kilometers hoor. Wonen in een dorp een eind van alles wil zeggen dat de kroost ook vaak moet vervoerd worden (heb dat eens nageteld, alles wat muziek betreft voor de oudste levert al 5000 km/jaar op), en een ver wonend lief doet daar ook nog een schepje bovenop (graag in dat geval !)

  1. Pingback: En toen kreeg ik plots een privéchauffeur | second part of my life

  2. Pingback: Dat hij toch zo schoon was | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

