Heimwee naar een goed stukje verleden

En goed wil hier zeggen lekker.

Er is een tijd geweest dat mijn tuin werd ‘bevolkt’ door een x-aantal soorten bessen, bramen, druiven, … maar omdat dat resulteerde in deze wildernis

DSC01059 DSC01058 DSC01057 DSC01054

en ik toen nogal wat colère op de echtgenoot  had te verwerken, is heel die achtertuin bijna gesloopt (zijn tuin moest namelijk de mijne worden)

Toen hadden we kilo’s bessen, die ofwel verwerkt werden tot confituur, ijs, milkshakes … maar die grotendeels weggegeven werden wegens veel te veel.  We (ik) konden toen geen bessen meer zien !  Wat me bovendien ook mateloos stoorde was dat ongeveer alles wat in die tuin stond doornen had, wat ontspannen tuinieren niet echt bevorderde.

Maar ja, dat was toen, en nu is nu …

Nu beginnen we het kant en klaar gezond snoepen in de tuin toch wel heel erg te missen.  Dus heb ik hetgeen ik nog had aangevuld met nieuw materiaal.  Ik heb ook nog een ‘besmetting’ opgedaan van de echtgenoot nl. graag eens iets in de tuin hebben wat niet iedereen heeft.  Zo wou ik al, vanaf dat ik er voor het eerst over hoorde, kiwibessen hebben.  De smaak van kiwi, kant en klaar om in te bijten (pel als druif), het lijkt me gewoon heerlijk !

Een zonnige oprit met een strook aarde naast en een schutting langs, meer had ik niet nodig om volgend lekkers te planten : Kiwibes ‘Weiki’, een mannelijke kiwibes (bestuiver), kiwibes ‘Issai’ (tweeslachtig), een Gojibes (nog zo een specialleke, vorig jaar al gekocht op een tuinbeurs), een braam (weet niet welke soort, overblijfsel van vroegere tuin), twee vijgenstruiken, een blauwbesstruik, een Rubus thornfree (joepie ! geen doornen) en een Ribes rubrun witte parel

Op de kiwi’s zal het nog een jaar of twee wachten worden.  Maar hoe dan ook, ik hoop de komende jaren hier één en ander te oogsten !

7 gedachtes over “Heimwee naar een goed stukje verleden

  1. Hah. Goed zo. Groot gelijk dat je die terug aanplant.
    Op die kiwibessen ga je nog iets langer moeten wachten dan twee jaar, Maar van de andere planten zal je dit jaar al genot hebben.
    Mijn motto: je kan geen fruit teveel hebben.

Wat ben ik blij dat u reageert !

