Zo krijgt een moeder er nog eens wat cultuur ingelepeld …

Gisterennamiddag waren we te gast in De Bijloke in Gent waar Poppemieke samen met het Jeugd en muziek orkest Oost-vlaanderen, aangevuld met 4 koren en 4 zang-solisten de ‘Messa da requiem’ van Giuseppe Verdi bracht.

Ik was nog nooit in het gebouw geweest, en dat alleen is al een streling voor het oog.  De muziek deed dan weer deugd aan de oren.

Hoewel, over dat laatste was niet iedereen het eens, want mijn Piepedolleke was dik tegen haar zin moeten meegaan.

Haar gedrag was er dan ook naar.  Zo heeft ze gans het concert door zitten sms’en met vriendinnen, spelletjes spelen op de GSM, een zucht of elvendertig laten horen omdat het nu nog niet gedaan was … toen het applaus op het einde een valse start nam, was ze dan ook de eerste om heel luid en met een EINDELIJK die waarschijnlijk tot aan het podium te horen was, mee te doen.

Met de schoonouders die ik altijd meeneem naar de concerten, val ik ook steevast in schande.  Ze kunnen het nooit  laten om allerhande opmerkingen te laten horen over zowel wat op het podium gebeurt, als in de zaal om hun heen.  Het feit dat ze allebei een beetje hardhorig zijn heeft als gevolg dat iedereen daar dan ook mag van meegenieten, grrr

En hoewel grote dochter van zichzelve vond dat ze slecht had gespeeld, ik heb dat in het geheel van klanken niet gehoord.  Deze mama was fier en heeft genoten !

8 gedachtes over “Zo krijgt een moeder er nog eens wat cultuur ingelepeld …

    • Wel kijk daarin verschillen wij dus. Ik vind dat kinderen wel wat cultuur mogen opgedrongen worden, achteraf waarderen ze dat wel (weet ik uit ervaring met cultuur die ze vroeger opgedaan hebben op reis, toen dik tegen hun zin, maar nu hebben ze er een zekere heimwee naar) en wat de grootouders betreft : die mensen hun wereld wordt met de dag kleiner met ouder worden (wat aan de sukkel, niet te goed meer ter been, …) dat doet die mensen verdomd deugd om dat ook nog eens te mogen meemaken !

  1. fijn dat je genoten hebt, en je mag terecht fier zijn!

    ps. ook ik heb moeten leren dat je je dochter niet mag aanmoedigen door op je vingers te fluiten tijdens een balletvoorstelling. was de eerste keer dat ik naar zoiets ging! (en de kleinen vond het de max! wslk als enigste, maar allez)

Wat ben ik blij dat u reageert !

