Vlot op de pot

We leren dat aan onze broedsels (of we besteden dat werk uit in mijn geval, aan ons moeder of de onthaalmoeder) tegen dat ze de eerste stappen zetten naar de kleuterschool.

Andere broedsels in mijn omgeving doen dat precies niet vlot.  Als die pot nu zeg maar 100m² groot is, en net naast mijn erf ligt (gemeenteparkje), waarom laten mensen dan hun hond uit op mijn ‘pelouse’ (en waarom ben ik dan die lompe die daar dan op weg naar het compostvat met haar beste sloefkes in trapt ?)

En dan die miauwbeesten, mietje stroel spelen op de dorpel van mijn deur, of nog liever net op en naast mijn deurmat. De vlekken van vorig jaar op de arduin zijn nog maar net afgesleten.  Territorium afbakenen zei u ?  En ik die dacht dat ik mijn persoonlijke vierkante meters netjes heb betaald, de bakstenen ook.

Dit is hier dus MIJN territorium zeg ik !

ECHT !! HET MIJNE !!

Kssssssssssssssssst, vierpoters, maak dat je weg bent !!!!!!!!!

PS : kan er toch nog eens eentje terugkeren, pootje opheffen tegen de nummerplaat van mijn vervangwagen (1-ACV-…) Ik reclame maken voor dat graaisyndicaat, ik denk het NIET !

10 gedachtes over “Vlot op de pot

Wat ben ik blij dat u reageert !

