En waarom wou ik die kindjes gisteren achter het behang plakken ?

Hierom :

ettelijke kousen

ettelijke kousen

zelfs tot bij het hoofdkussen

zelfs tot bij het hoofdkussen

De nieuwe lattenbodem werd gisteren geleverd voor mijn Piepedolleke.  Daarom heb ik in alle vroegte samen met grote dochter het bed ontmanteld.  Bovenstaande foto’s tonen het zicht na het weghalen van het donsdekbed.  Samen met de ‘voorraad’ onder het bed heb ik maar liefst 21 kousen gevonden (altijd onpaar bij ons, ik kan nooit een was opplooien waarbij het kousenaantal even uitkomt)

Dat ik dat niet eerder heb opgemerkt komt doordat wij een vuile familie zijn ;-).  In de winter worden de lakens hier dus niet elke week ververst (we kruipen tenslotte proper ons nestje in)

Omdat Poppemieke haar kleine zusje niet alleen achter dat behang wou zien hangen, heeft ze naarstig meegeholpen aan dit :

twee paar schoenen, een paar laarzen en buiten beeld nog een paar sloefen

twee paar schoenen, een paar laarzen en buiten beeld nog een paar sloefen

En dan heb ik het nog niet gehad over al die vuile was die weer in de badkamer OP de vuillinnenbakken lag i.p.v. er IN, ik mag tenslotte niet alle vuile was van de kinderen buitenhangen grrrrr

Eén ding weet ik zeker : mochten die twee zich ooit voortplanten en ik moet op hun kinderen passen, dan leer ik die brave zoetjes dat ze alleen bij de oma moeten opruimen, thuis niet want hun mama vindt dat kinderen dat niet zelf moeten doen 🙂

18 gedachtes over “En waarom wou ik die kindjes gisteren achter het behang plakken ?

  1. Hahahahahahaha, mijn zus was vroeger ook zo’n verzamelaar, kousen, onderbroeken, zakjes chips, koeken,…..We vonden het allemaal terug in haar bed,….ga eens informeren of ze die gewoonte ondertussen is afgeleerd :-). Het komt goed met de zusjes,…….maar dat is nog niet voor morgen 🙂

    • Ach Joke, ik hang hiermee toch ook mijn eigen vuile was buiten, zoveel onkunde in het opvoeden !
      Frustrerend is dat, mijn moeder was maar 1.50m groot, maar had gezag voor 10, en ik met die volle 6 !! cm méér heb 0.0, zero, noppes gezag 😦

Wat ben ik blij dat u reageert !

