Tussen de bankvijs

Terwijl Joke bang is voor de problemen van ouder worden, heb ik dat wel vaker met bang zijn om ziek te worden.

Het feit dat ik ganser dagen kankerpatienten naar diverse klinieken vervoer zal daar wellicht niet vreemd aan zijn.

Sedert de echtgenoot naar andere sferen trok ben ik wel veel bewuster beginnen omgaan met mijn eigen gezondheid.  Die lieve bloedjes van kindjes (ik heb ze vanmorgen net niet achter het behang geplakt, maar dat is een ander verhaal) zouden maar eens alleen komen te staan …

Dus wordt er hier om de 6 maanden (wegens al wat problemen gehad) ‘gegynaecoloogd’.  Zo ging ik ook maandag met veel jolijt op pad (not !).

Na de onderzoeken down under sprak ik de gyn toch ook maar eens aan over het feit dat ik toch zo een pijn heb in mijn linkerborst (ik moet zelfs niet proberen om op die kant te slapen)

Ik weet ook uit zelfonderzoek dat de beide borsten gelijk aanvoelen, dus objectief was er niets alarmerends aan de hand, en tot die slotsom kwam de arts ook.

Maar toch, voor de zekerheid wou hij me toch een mammografie en echo laten doen.  En daar ging ik gisterenavond met evenveel graagte (not ! not ! not !) naartoe.

Ik had het tweemaal eerder laten doen, ik wist dus wat me te wachten stond.  Voor de goede zaak mijn borsten laten pletten tussen dat machien (ik blijf me nog altijd afvragen hoe ze dat doen met vrouwen die twee ‘erreweten op een platte taljoor’ hebben)

Om maar een voorbeeld te geven van hoe nerveus ik was : toen de arts me vroeg om voor de echo op mijn rug te gaan liggen op de behandeltafel legde ik me bijna op mijn buik, wat me net niet de slappe lach opleverde …

Na nog wat ondergeblubberd te zijn met gel, kreeg ik het verlossende bericht dat buiten opgezette klieren en goedaardige cysten, er niets verkeerds aan de hand is.

En dat allemaal door die verdomde hormonen die mijn lijf zo durven regeren.  Foei !

OPLUCHTING ! is mijn deel.  Ik wil zooooooo graag gezond blijven !

9 gedachtes over “Tussen de bankvijs

  1. Ik snap héééél goed wat je bedoelt. Ik ben jarenlang alleen geweest met Jill. Wat ben ik blij dat alles nu geregeld is bij een notaris en dat Vlam Jill heeft erkent. Nu kan ik met een gerust hart ziek worden, mocht dat nodig zijn ;)))

  2. Oh wat is dit herkenbaar,……en een mammografie is een marteltuig dat terug naar de middeleeuwen moet,…….en troost je, ik mag dit ook elke 6 maand ondergaan, de gyno dan,…..ook het achter het behang plakken deze morgen is herkenbaar,…..:-)

Wat ben ik blij dat u reageert !

