I did it my way (2)

The facts of 2012

  • Januari : We startten het jaar goed bij één van de zussen, al wordt het gezelschap met het jaar kleiner omdat de jeugd uitfladdert naar andere oorden.  Mijn Piepedolleke speelt eind die maand haar laatste vioolauditie, een tijd later hangt ze de viool aan de wilgen.  Elders in die maand werden we ook digitale TV-kijkers, dat doet me er aan denken dat het gratis gedeelte dat we een jaar kregen dus ook bijna is afgelopen (alsoftlevennognieduurgenoegis)
  • Februari : Was het toen niet berekoud ? Emotioneel draaide het toen alleszins niet helemaal, maar ja, ik ben nu eenmaal nog altijd een emotionele jojo, dat is dus niet representatief voor februari alleen.
  • Maart : De stormschade aan mijn serre van eerder op het jaar wordt hersteld, ik kon dus aan een nieuw groei&bloei-jaar beginnen, iets wat ik steeds liever doe.  De 17de van die maand is een zwarte dag, mijn mobiliteit wordt me plots afgenomen en die grote kost was zo nog niet direct verwacht.
  • April : Omdat ik toch kosten aan het maken ben besluit ik maar om ineens ook een nieuwe fiets te kopen, ondertussen staan daar al een pak kilometers op de teller (nog veel te weinig naar mijn goesting, we gaan dus voor beter in 2013)  Op 10 april komt ‘Oscar’ in mijn leven (het koosnaampje voor ‘onze (nieuwe) kar’, een charmante Fransman die ondertussen al zo een 19000 km (Nee echt ? Dat kan toch niet dat ik zoveel km op een jaar doe !) met mij op weg is gegaan) Door het wel-niet-wel-niet in mijn leven zijn van mijn zoetekoekske ben ik die periode zo eenzaam als de pest.  Dat hij eind die maand nog alleen naar Spanje trekt doet daar geen goed aan.
  • Mei : De grote familie wordt nog maar eens uitgebreid, grote zus wordt voor de 7de maal oma.  Ik doe mezelf een nieuwe keukentafel en stoelen cadeau, en schilder al een losstaande kast, meteen het begin van de totale keukenrenovatie.  En weeral een duur fitness-abonnement bespaard door wat zware tuinklussen.
  • Juni : De buitenthermostaat wordt op heet gezet, ik laat wat werk voor wat het is en geniet.  We verkopen nog wat echtgenotelijke spullen op de rommelmarkt vlak aan onze deur.  Ik ga ook voor het eerst naar Con Tempo (vereniging voor mensen die een partner verloren door overlijden)
  • Juli : Een volle maand, ongeveer alle weekends zijn bezet door blogmeeting, familiefeesten, voetbaltornooi, …  We (de meiden en ik) gaan ook voor ’t eerst van de grond (eerste vliegreis)
  • Augustus : Al begonnen in juli op de blogmeeting : tekenbeet en last van ander stekend wild, wat me twee maanden aan de antibiotica doet zitten. Het is nog eens een tijdje warm, we gaan een paar keer in openlucht zwemmen in ‘Olland’
  • September : Ik begin aan mijn derde jaar Spaanse les, de schoonouders vieren hun gouden bruiloft, en ik begin weer met klussen (kamer verven van De Piepedol, voor mezelf een nieuwe kamer verven/behangen).
  • Oktober : Veel vervoersopdrachten, jammer genoeg weer kankerpatiënten.  Gans de herfstvakantie gaat op aan het verven van mijn keuken (wat de kroost me niet in dank afneemt), de kasten worden extern gezandstraald.
  • November : Schoonbroer doet de final touch aan de keuken nl. het behangwerk.  Ik kan geen verf meer ruiken of zien, maar het resultaat van alle noeste arbeid mag gezien worden.
  • December : Nog altijd dagelijks op de baan met de zieken, we sleuren de kroost door de examentijd, koken voor kerst, en vandaag vier ik nieuwjaar op voorhand met kroost en DE man die me dit jaar steeds liever is geworden.  We gaan bowlen en daarna een lekker stukje eten.  Morgenavond vieren we alweer bij een andere zus.

Een jaar vliegt ! En volgend jaar ? Mijn zoetekoekske ziet het zo : ‘laten we van 2013 een nog betere versie van 2012 maken’

Ik kan het niet beter verwoorden !

11 gedachtes over “I did it my way (2)

    • Schoon gezegd, dank u zeer, maar dat tss haakjes is er teveel aan, ik wil zo graag vergeten dat ik in het voorjaar al mijn buitenschrijnwerk een betere teint moet geven.

Wat ben ik blij dat u reageert !

