Bijna kerstfeestklaar

Een voorbereiding in stappen :

Stap 1: Van de gewone ovale livingtafel waaraan je echt niet meer dan 6 mensen kunt zetten en bijna geen schalen met eten op kwijt kunt, een volwassen exemplaar maken van 1.20m breed en 2.50m lang.  Al wat ik daarvoor nodig had was een extra meubelplaat van 0.60mx2.50m (ik had er al eentje liggen op twee smalle kastjes in mijn keukenberging)  

DSCI3316

 

Ja, ik ben niet blind, ik zie dat ook dat het geen twee dezelfde platen zijn, maar ik kon er toch niet aan doen dat de winkel niet meer dezelfde had.

Stap 2 : ook al te zien op bovenstaande foto : de platen met metalen plaatjes aan mekaar vastmaken.

Stap 3 : spijtig dat dit niet op film staat : heel dat gevaarte omkeren (we willen namelijk geen wiebelende borden/glazen/schalen op onze tafel.

Stap 4 : tafelkleedje erop, en geen kat ziet nog dat daar twee verschillende panelen onderzitten.  Er kan vlot 12 man aan die tafel en we zijn morgen maar met 9.

DSCI3317

 

Stap 5 : tafeltjedekje

DSCI3318

 

Stap 6 : beetje sfeerschepping, we steken onze haard aan.  Oeps nee, foutje, dat verdomde konijnenkorrelding (pelletkachel) doet het niet.  Dan maar deze oplossing :

DSCI3322

Stap 7 : we schrijven 25/12/2012, 12u : mijn eten voor 9 man is klaar (hapjes, voorgerecht, hoofdgerecht, dessert – ik wil GEEN klachten horen !)

Stap elvendertig : iedereen naar huis, we weten weer wie er naast de pot pist op de parochie, waar de kankers hebben toegeslagen, de vaatwasser draait, we doen de omgekeerde beweging met de tafel, ik zet mij in de zetel met mijn lief (in my dreams) en ik bedenk me dat het eindelijk kerstdag is …

 

12 gedachtes over “Bijna kerstfeestklaar

  1. De truc met de plank hebben wij ook al vaak toegepast. Dit jaar hebben we ons echter een grotere tafel aangeschaft waardoor de plank overbodig is geworden. Spaart alvast wat gezeul uit. 😉
    Bij deze wens ik je prettige feesten en een spetterend 2013 toe! (En, wie weet, misschien een lief voor bij je in de zetel. 😉 )

    • Je moet me geen lief wensen, dat heb ik al, maar zolang ik EN een lief EN schoonouders heb (die zijn ouders niet zijn) zullen we niet samen vieren vrees ik.
      Maar geen nood, mijn zoetekoekske is hier gisterenavond nog geraakt, wel niet in mijn zetel, maar er is nog ander meubilair waar het goed toeven is 😉

  2. Dat heb je alweer zeer goed en prachtig gedaan.
    Goed om te lezen dat je lief er nog geraakt is. Mag je, na al die jaren, geen nieuwe liefde meer in je leven hebben van je schoonouders, misschien ?
    Veel liefde en geluk in goede gezondheid voor 2012 !

  3. Pingback: Kerst met de nieuwe schoonfamilie | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

