Kleine wasjes, GROTE wasjes

Met die laatste ga je naar een wassalon, wegens eigen machine te klein.  Waar heb ik het over : over (dons)dekens wassen.  Het is nog maar de tweede keer dat ik een wassalon aandoe, vroeger deed ik die grote wasjes in mijn badkuip met de hand.  Dat leverde meteen een volledige work-out op (al eens een kletsnat donsdeken uitgewrongen ?)

Vorig jaar had ik het licht gezien en reed ik dus met een dons naar het wassalon, maar dat was geen onverdeeld succes te noemen

Vandaag had ik twee gewone ouderwetse dekens te wassen (die gebruiken wij hier nog in de zomer – en ik had ze ook gebruikt ter bescherming van mijn gezandstraalde keukenpanelen een tijdje geleden)

Vermits het wassalon/annex schoonheidssalon gelegen is naast het consultatiebureau van K&G waar ik op woensdagvoormiddag aan het werk ben, kon ik dus de was doen tijdens het werk.  Maar ze zien me daar in dat wassalon precies niet graag komen.  Na het helemaal in de wasmachine stoppen van de dekens (driemaal gekeken of er niets tss de deur bleef zitten) weigerde de schuifdeur van de zaak dienst te doen.  Daar stond ik dan.  Gelukkig was er een noodknop waar ik gebruik van kon maken.

Toen ik na de wastijd mijn propere was weer wilde ophalen ging die deur natuurlijk niet open.  Maar geen nood ik herinnerde me plots dat er ook een achteringang is.  Ik het appartemenstblok rond, maar daar stond ik voor een gesloten deur (in de winter blijft die blijkbaar op slot)

Joehoe, ik wou wel mijn dekens nog terug hoor !  Een 1207-telefoontje verder kon ik de vrouw van het schoonheidssalon bereiken en mijn proper gewassen gerief meenemen.

Toen ik een uur of twee later naar huis reed geurde mijn wagen heel fris naar de wasverzachter.  Who needs een ‘arbre magiqueske’ eigenlijk, in ’t vervolg zetten we de wasmand een halve dag in de koffer 🙂

6 gedachtes over “Kleine wasjes, GROTE wasjes

    • En nu ik er over nadenk is wassen in het wassalon even goor, er hing nl een pluk haar aan mijn dekens, en die kan afkomstig zijn van gelijk wie. ’t Was natuurlijk wel proper gewassen haar, maar toch …

  1. Wij wassen de onze na de winter ook is het wassalon. Thuis is je machine zelden groot genoeg. We blijven ter plaatse en spelen scabble. Volgende keer zal de laptop natuurlijk mee gaan ipv dat bordspel. 😉

  2. Ik vind dat een rotklusje,…….en naar droogkuis brengen is geen optie want dan kan je in Ikea beter nieuwe kopen wegens te duur, dus 1 keer per jaar pak ik mijn moed en een goed boek onder de arm en rij naar het wassalon,………voor onze donsdekens, gelukkig kunnen die van de kids nog gewoon in de machiene thuis,…….

Wat ben ik blij dat u reageert !

