Zucht² of zucht³

Megazucht dus !

Examens, ik vind ze nu erger dan toen ik er zelf moest maken.  Dit omdat ik toen perfect kon inschatten of de leerstof gekend was of niet, en ik nu vooral bij mijn Piepedolleke eerder met de natte vinger in de lucht moet voelen of het al dan niet zal lukken.

Morgen heeft ze haar eerste examen, en ja ik heb me er toch nog maar eens mee bemoeid (lees : steekproefje gedaan of ze het kent)  Nu kent ze het, na morgenochtend nog eens te overlezen zou het op school vlot uit de pen moeten komen.

Poppemieke is al een weekje bezig en spreekt van een nachtje doordoen.  En dan morgen te moe zijn om nog te functioneren en alle humeuren die daar bijhoren op de rest van het huishouden uitwerken – niet met mij hé dochter !

Nog 8 maal (onderbroken) slapen (mams ik sta dat uur op, mams ik dat uur, en zelf een wekker zetten is veel gevraagd) en het is allemaal weer (voor even) vergeten.

9 gedachtes over “Zucht² of zucht³

  1. Hier drama vanavond. Morgen heeft Jill een repetitie topo. Ging waardeloos, het overhoren. Morgen moet ze een voldoende halen. Indien nee > tablet een week de kast in. Was erg gezellig aan tafel daarnet, dat begrijp je :S

  2. Oh hier ook een mama die zenuwachtiger is dan de zoon,…….meer dan met mijn eigen examens,…….heb hem stevig op de rooster gelegd en ik hoop dat hij aan zijn regels denkt, alles keurig invult en naleest,…..Want hij werkt zo onnauwkeurig, want de stof kent hij wel,……zal blij zijn dat we een week ouder zijn,…….Echt wel!! Ik voel meer dan ooit met je mee!!!

  3. Als ik om 18:00u thuis kom van het werk, zit de zoon gewoon achter de laptop tot ’s avonds als hij gaat slapen. Als ik vraag of hij het kent of niet moet herhalen, dan zegt hij altijd ‘nee’. Het is precies vakantie voor hem. De dag nadien was het wel heel moeilijk geweest en hij heeft niet alles kunnen invullen. Pff.

    • Ik heb hier een pruts die wel om 20u voor de TV kan zitten, maar me dan wel om 6u mijn nest uit trommelt om nog eens te herhalen. Ik word daar bijzonder slecht gezind van ! Volgens mij neemt ze het nog altijd veel te gemakkelijk op, ik hou mijn hart vast tegen dat haar rapport moet afgehaald worden. O wee als het slecht is, de wraak zal zoet zijn, de voor 98% volle digibox zou wel eens plots wat geheugenproblemen kunnen hebben …

Wat ben ik blij dat u reageert !

