Vogelen

Vogelen : volgens Wikipedia het bekijken, determineren, tellen,… van vogels

Alle andere betekenissen zijn hier niet van toepassing 😉

Ik vogel graag, zonder er daarom veel van te kennen, en het voederen in de tuin levert soms mooie plaatjes op, die mijn Aldi-kodakske helaas niet mooi vastlegt.  Vandaar wat gestolen beeld met dank aan Google.

Deze wonen hier permanent :

DSCI2881  De achterste niet meer want begin november ten grave gedragen, daar zijn we zo aan gewoon dat we er amper nog naar kijken

Meneer en madam parkiet resideren hier ook in hun villa, maar willen niet lachen voor de foto.

En deze zie ik hier frequent passeren :

pimpelmeesmerelroodborstjemusduif

maar deze zag ik nog maar tweemaal :

bonte specht

De bonte specht, wat een beauty ! Wat mij betreft mag hij altijd nog eens terugkeren !

 

 

10 gedachtes over “Vogelen

  1. Ik ben gek op vogels. Wij hebben in de sloot aan de overkant van de straat 40 ganzen, een ooievaar en er vliegen heel veel halsbandparkieten rond. Ook bijzonder om te zien. Alhoewel die laatste hier natuurlijk niet horen…

  2. Toevallig ken ik wel veel van vogelen oftewel vogels. Als kind luisterde wij naar een lp waar vogelgeluiden opstonden en nu nog weet ik wanneer ik een roodborst, vink, merel, meesje, … te horen krijg. Ik woon in de natuur en zie een overvloed aan vogels. De kleine bonte specht heb ik dikwijls als gast. Zo, genoeg gevogeld.

Wat ben ik blij dat u reageert !

