‘k Ging zo graag nog een keertje terug naar de klas …

Spiegelbeeld vertel eens even, ben ik heus zo oud als jij ? – ‘k vrees van wel als ik de lijntjes in mijn gezicht tel.

Is het waar ben ik 43, is mijn tienertijd voorbij ? – gelukkig ! Zo fijn is tiener zijn nu ook weer niet, zoveel niet weten, zoveel onzekerheid, …

‘k Ben wel jong – durf eens te zeggen dat ik dat niet meer ben – maar ik ben toch niet zo jong meer als ik was.

‘k Ging zo graag nog een keertje terug naar de klas – vanavond dus reunie 25 jaar afgestudeerd.

Spiegelbeeld ik kan je haten want je geeft geen dag terug – hoewel ik over sommige dagen zo blij ben dat ze gepasseerd zijn !

Waarom gaan toch die jaren als je jong bent zo vlug – gaan die nu trager dan ?

‘k Ben wel jong maar er is toch al zoveel herinnering. – gelukkig ben ik nog  jong genoeg om me de goeie te herinneren.

Spiegelbeeld, uit al die jaren vergeet ik geen ding – kwestie van de verkeerde dingen niet opnieuw te doen natuurlijk !

Spiegelbeeld, mijn eerste vriendje, ’t was een joch zo oud als ik – op 25 dagen na.

‘k Kreeg van hem mijn eerste zoentje, ’t was een heerlijk ogenblik – hoewel, op een schoolfuif, tss veel jassen aan veel kapstokken, met onze leraar wiskunde (buitensmijter op de fuif) die het waarschijnlijk allemaal zag gebeuren.

‘k Ben wel jong maar dat zou ik toch zo graag eens overdoen – grove leugen, mijn lief is een veeeeeeeel  betere kusser !

Quick, quick slow, de eerste dansles, wat was ik nog groen – en of ! Veel te lang donkergroen geweest *bloos*

‘k Heb alleen nog wat foto’s en die zeggen het me weer, – ja dochters, hééééél foute mode toen 🙂

’t Is voorbij, mijn eerste baljurk, die draag ik niet meer – ik kom niet uit een tijd van baljurken, en mocht dat al zo zijn, dan zou ik er nog inpassen, want ik weeg nog altijd even zwaar – YES !

En nu de echte : 

Een gedachte over “‘k Ging zo graag nog een keertje terug naar de klas …

Wat ben ik blij dat u reageert !

