En de prijs voor de meest onconventionele tuinier gaat naar :

mijzelve !

Ze doen het weer, de bladeren van de bomen : blowing in the wind, maar dit jaar heb ik mijn ‘windmachien’ nog niet van stal gehaald.  Nu mag iedereen lachen met mij, maar weet je waarmee je bladeren het gemakkelijkst op hoopjes krijgt ? Wel, met dit :

Dat het geen zicht is, en dat mijn omgeving nu waarschijnlijk denkt dat er iets mis is met mijn mentale toestand (alle grassprietjes mooi in dezelfde richting willen hebben, ik zeg maar iets), het zij zo. Ik ben een praktisch mens, en een hark blijft steeds haken in het gras, de bladeren hangen aan de tanden van de hark, allemaal problemen die je niet hebt met een borstel.

Dus heb ik mijn gazon vanmiddag deels schoongeborsteld, ondertussen nog wat bloemperken netjes gemaakt, gesnoeid, … en net voor het sluiten van het containerpark nog het afval weggedaan.  Ik ben nog niet rond met alles, er mogen dus best nog wat zonnige dagen komen.  Het deed me verdorie deugd om nog eens wat in open lucht bezig te zijn na al dat indoor-klussen van de laatste weken.

Heb ik trouwens al gezegd dat wij hier nog steeds verse tomaten eten van eigen kweek ? Ik heb nog olijftomaatjes (kleine peervormige) green zebras (groen gestreepte) en poire memé (peervormige gele) in de aanbieding.  En om mijn rare mentale toestand alle eer aan te doen heb ik een maand geleden opnieuw tomaten gezaaid in potten, die zijn momenteel een 15 cm groot, wonen boven op mijn bureau, dichtbij de chauffage.  Ze krijgen bovendien extra licht (oplaadbare led-lamp) om de dagen wat te verlengen.  Mocht het me lukken om in de winter tomaten te kweken, dan volgen daarvan zeker nog foto’s (maar laat het duidelijk zijn, ik heb serieus mijn twijfels of dit gaat lukken)

Nu maar hopen dat de buren niet denken dat ik met al dat extra licht en dichtbij het raam, cannabis aan het kweken ben boven 😉

 

7 gedachtes over “En de prijs voor de meest onconventionele tuinier gaat naar :

    • Nee, helder wit licht. Ik mag misschien wel graag lachen, maar dat maakt van mij nog geen meisje van plezier. Trouwens ’t zijn de planten die voor het raam staan, niet ik 🙂

  1. Je mag toch enkele ‘plantjes’ in bezit hebben voor eigen kweek ? Of heb ik het mis ? 😉
    Smakelijk aan je tomaten en ik hoop dat het je lukt.
    Laat de buren maar denken dat je het gazon aan het vegen bent, zolang het voor jou de beste manier is om de bladen weg te krijgen, who cares ? Mijn vriendin heeft een buur die zijn gazon dweilt ! Echt waar. 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

