De pech van de laatste dagen

  • De wagen/diepvriezer van de schoonouders die het laten afweten tijdens hun afwezigheid.  De eerste is hersteld, de tweede is perte-totale (omgekeerd had een duurder kostenplaatje betekend)
  • De gezondheid van de schoonpa die al een tijdje niet fameus is (hij moet altijd maar bloed bijkrijgen want maakt geen bloedcellen meer aan, ondertussen gaan ze daar ook al EPO bijdoen, de Lance zal jaloers zijn)
  • Een platte band ’s morgens om 07u10 in de gietende regen, en laat ik daarin nog altijd even hulpeloos zijn als de vorige keer (maar laat ik vooral ook eens mogen lachen met de ter hulp geschoten garagist die moeite had met het ingenieus systeem waarmee mijn reservewiel onderaan de wagen bevestigd is-die mens had dat nog nooit gezien in zijn leven en in een straat die bovendien zonder electriciteit zat is het nogal knoeien met een zaklamp)
  • Domweg een rit vergeten, en op het moment dat ik daarover telefoon krijg op de autoweg naar de andere kant van land zitten. Eentje die ik niet in mijn agenda geschreven had. Waarom belt dat mens van de dispatch nu ook altijd wanneer ik onderweg ben voor een andere rit, ze weet dat toch wanneer ik op de baan ben !?  Ik had die dag bovendien vreselijke migraine, en dan werken mijn grey cells dus amper.
  • Ik die uit mijn sloffen schiet omdat de Piepedol na meermaals vragen de rolluiken dicht doet, en er een rolluik naar beneden stort.  Ze kon er ocharme niet aan doen, het lint bleek afgeschoten.  Het is niet de eerste keer dat ik dit voorheb, in het verleden heb ik dat altijd perfect kunnen herstellen, en nu blijk ik dat plots niet meer te kunnen (wie zet er eens een filmke op you tube (mijn beste klusadviseur) om mij te helpen.  Ik ben nog in de achterkamers van mijn memorie aan het graven om weer te weten hoe het moet.
  • Willen betalen na een pizzahut-etentje, een rekening krijgen van 59€ en maar 55€ op zak te hebben, wel nog een bankkaart maar ook weten dat ik mijn rekening ben vergeten spijzen na er een klein bedragje (grrrrrrr) van 700€ te hebben afgehaald voor de orthodontist en de gewone tandarts en een voorschot te hebben betaald voor mijn keukenrenovatie.  Merci aan mijne maat om de rest dus bij te leggen en ons achteraf nog een drankje te gunnen iets verder in ’t stadje waar we waren.

Volgende week gaan we voor beter !

3 gedachtes over “De pech van de laatste dagen

Wat ben ik blij dat u reageert !

