Ik zou er bijna een lullige schoonmoedergrap bij verzinnen

Mijn schoonouders, we zijn het niet altijd eens maar het zijn brave mensen ik heb niet te klagen …

Het is een kleine moeite als ze op reis zijn om ’s morgens hun rolluiken omhoog te gaan doen, en ’s avonds de omgekeerde beweging.

Iets meer moeite is het als ze mij van ter plekke opbellen om te zeggen dat ze voor vertrek nog gemerkt hebben dat hun voituur in ‘panne’ staat (grote plas olie in de garage) en dat ik mag geregeld krijgen dat de garagist de auto komt halen.  Dat die brave man de wagen niet mag herstellen vooraleer ze weten wat het moet kosten (ze zouden eventueel een andere wagen kopen want al wat kosten gehad de laatste tijd)  Die kosten moet ik hun dan nog doorbellen en dan krijg ik eventueel nieuwe instructies.  Dat ik niet een ganse dag in hun huis kan bivakkeren tegen dat de garagist zin heeft om te komen, dat is maar een klein detail.

Om het lolletje compleet te maken besluit hun diepvriezer vanmorgen dat die ook de Tenerife-warmte wil opzoeken.  Die stond dus in alarm.  Fijn, niets te LOL, krijg maar eens een technieker te pakken op zondag.  En dan nog te weten dat ze er onlangs nog een kwart koe in opgesloten hebben, die zit dus meer dan vol.

Een geluk bij een ongeluk, ik heb net dezelfde diepvrieskast.  Dus ben ik maar eerst begonnen met mijn schuiven te herorganiseren waardoor ik al drie lege exemplaren kon vervangen door drie volle van hen.  Een telefoontje verder naar de boer (vriend van schoonpa) die hen de kwart koe had verkocht (een boer heeft meestal meer dan 1 diepvriezer) levert na wat herschikkingen bij hen nog wat ruimte op, dus daar mag ik dus de rest gaan brengen vanmiddag.  Want ja, direct kon dat niet want die mensen gaan nog naar de kerk, daarna nog enen gaan drinken op ’t dorp, hun burgerplichten gaan vervullen, … een boer is nog een mens die tijd heeft blijkbaar.

Enfin, ik zal het wel opgelost krijgen, ik ga het hen zelfs niet vertellen over de telefoon, anders gaat schoonmama daar de ganse reis over piekeren.  Na de sluitingsdag maandag van de elektrowinkel zal ik wel een afspraak maken, en hoop ik dat alles hersteld is tegen dat ze over een dag of 9 weer thuis zijn.

Op wie kunnen ze anders rekenen, hun enige dochter woont ver en ik ben gemakkelijk dichtbij.

Ik ben zeker dat ik bedankt zal zijn voor de moeite.

 

15 gedachtes over “Ik zou er bijna een lullige schoonmoedergrap bij verzinnen

  1. Zul je altijd zien dat dit soort dingen gebeurt bij afwezigheid van de eigenaar… Ik ben daar ookaltijd een beetje bang voor als ik moet oppassen op de huisdieren van iemand anders terwijl hun met vakantie zijn…

  2. Huttuttut, jij moet haar dankbaar zijn, ze levert je toch regelmatig de nodige bloginspiratie. 😉
    Mijn schoonouders hebben het ook eens voor gehad. Hun diepvries stond op ontdooien tijdens hun vakantie. Ze hebben zelf drie dochters die dichtbij wonen, dichter dan wij. Die hebben alledrie de ganse dag staan bakken en braden, zodat alles opnieuw kon ingevroren worden en ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld dat ze mijn hulp niet hadden ingeroepen.
    Je hebt dat fantastisch goed opgelost met die diepvries en het is inderdaad héél verstandig om ze in het ongewisse te laten.

    • En deze bedoelde ik nu eens niet cynisch, ze gaan dat werkelijk waarderen !
      En als ik nu wel eens cynisch mag zeggen dat dat maar goed is ook, want welk een ambetant werk is een diepvriezer uitkuisen niet, ‘k ben er gisterennamiddag 2 uur zoet mee geweest.
      En God schiep de zondag als een rustdag, ja, ja, al een geluk dat ik niet te gelovig ben …

  3. Schoonmoeders zijn niet altijd dankbaar, hoor. Neem nu die van mij. Ik heb voor haar onlangs zelfs een lapje grond gekocht.

    Ze wil er echter niet in.
    😀

Wat ben ik blij dat u reageert !

