Zou ik dat kunnen ?

  • Mijn keuken zelf ontmantelen ? Ik heb een tweede offerte binnen om mijn keuken te laten bleken, zo goedkoop dat ik er bijna bang van word (3600€ minder dan de vorige)  In die min-prijs zit wel het feit dat ik dus zelf alle panelen moet uitbreken en bij hen binnenbrengen, en dat ik de fineerpanelen (zijkant frigo, kookplaat, ovenblok) en het frame van de keuken zelf zou moeten doen.  Nu zit die keuken toch maar met schroeven in mekaar, dat moet dus een haalbare kaart zijn als ik een helper heb tenminste, want je kunt moeilijk een paneel beginnen losschroeven (van de toog bijvoorbeeld) en het dan tegen de stenen laten vallen. (dochters, prepare yourselves, doe oordopjes in, er gaat gevloekt worden ;-))  Ik heb het al eens bekeken, alleen het paneel van mijn vaatwasser, daar geraak ik niet wijs uit.  Straks eens googlen, tegenwoordig leren ze je alles op het internet.
  • Behangen ? Ik heb dat nog nooit gedaan maar zou toch graag eens proberen om mijn nieuwe slaapkamer onder handen te nemen.  Bij een goed resultaat zou ik dan meteen de muren van mijn gerenoveerde keuken ook kunnen doen, want die zijn momenteel gewoon geverfd.
  • Plafondomlijsting leggen ? Ook nog nooit geprobeerd.  Feit is dat het keukenblok nu tot het plafond is toegewerkt met fineer, en dat ziet er in vergelijking met de kwaliteit van de kasten zo goedkoop uit.  Dus zou ik die fineer willen afbreken (de keuken is eronder toch afgewerkt met een mooie kroonlijst)  Buiten de keukenkasten is de rest van het plafond afgewerkt met een houten lijst, maar als ik het fineer afbreek zal ik dus een halve plafondomlijsting overhebben.  Mijn praktische geest zegt dat ik dan iets minder secuur kan behangen tegen het plafond en er daarna een nieuwe lijst tegen kan zetten.  Simple comme bonjour ? Misschien ?

Of ik het nu allemaal (alleen) ga kunnen of niet, het zal hoe dan ook gebeuren. Maar wat de keuken betreft ga ik toch eerst eens de achterkant van 1 paneel laten behandelen, de lage prijs maakt me een beetje bang van de kwaliteit van het werk.  Ik wil namelijk de volgende jaren niet kijken op een mis(be)handelde keuken.

 

12 gedachtes over “Zou ik dat kunnen ?

  1. Van die keuken ken ik niks, maar wij hebben pas een behangpoging achter de rug. Tegenwoordig is het mode om horizontaal te behangen en dat is echt stukken makkelijker. Als je bovenaan dan waterpas begint, zit je altijd goed.

  2. Met goed materiaal kan je veel. Wanneer je de keuken uit elkaar haalt, gebruik dan zeker bij het terug ineen zetten nieuwe vijzen en een passende schroevendraaier.
    Behangen kan ik ook niet en durf er niet aan beginnen daarom schilderen wij hier alles.
    Plafontomlijsting is kwestie van goed meten. Zal je ze vijzen of plakken ?
    Veel succes en vooral veel plezier.

Wat ben ik blij dat u reageert !

