Hij wil niet

Deze keer heb ik het niet over de al dan niet man in mijn leven.

Het is wel een vervolg (eindelijk) op het bruine verhaal waar ik in april al komaf wilde mee maken.  De keukenrenovatie dus.  Ik leefde in de veronderstelling dat mijn allerliefste, na vrijdag niet meer dooppeter deze klus zou helpen klaren (had hij mij beloofd toen ik was komen nieuwjaren), maar toen ik hem vrijdag ging feliciteren met zijn 70ste verjaardag en nog eens de vraag stelde, zag hij dat plots niet meer zitten (‘k zal nog eens een cadeau kopen verdoemme)

Omdat ik niet wil opgeven in deze zaak (die keuken moet en ZAL veranderen) ben ik diezelfde dag nog een keukenzaak binnengelopen met twee vragen. De eerste of ze mijn kasten konden bleken (nee dus) en de tweede of ze eventueel andere fronten en deuren konden plaatsen op de bestaande keuken (ook al nee).  Keukenzaken zijn goed voor nieuwe keukens te leveren, niet voor de goedkopere oplossing die renoveren heet.  Wel kreeg ik de tip om een firma te contacteren die meubelen zandstraalt (zonder chemische middelen alle kleur en laklagen zeer grondig verwijderen)

Dit weekend ben ik dan maar eens gaan googlen, en ik vond een aantal firma’s hier niet al te ver vandaan die dit doen.  Maandag heb ik alle details van de keuken gefotografeerd en met afmetingen en al op een exelblad gemaild om een offerte te krijgen.  En zopas heb ik deze al binnen gekregen.  Schappelijk van prijs – als je vergelijkt met een nieuwe keuken, maar toch nog veel geld. Ik mag vooraf al eens de achterkant van een paneel laten behandelen, zodat ik een idee heb van het uiteindelijke resultaat.

Voor de zekerheid ga ik toch nog maar een (of meer) andere firma(‘s) contacteren, want die schappelijke prijs wil ik ook nog wel eens vergelijken (misschien is die plots wel zo schappelijk niet meer)

Wordt vervolgd !

10 gedachtes over “Hij wil niet

  1. Ik kan toch wel een beetje begrijpen dat je dooppeter terug krabbelt. Het is niet niks, die klus.
    Dat keukenzaken geen deuren met fronten kunnen plaatsen op een bestaande keuken, vind ik dan wel weer raar.
    Maar het zandstralen lijkt me wel een goed alternatief. En ’t is ook wel fijn dat je een staaltje kan krijgen, zodat je je toch een beetje een idee kan vormen van het eindresultaat.
    PS Mijn poetshulp komt vandaag niet, dus ik heb eigenlijk wel wat anders te doen dan overal te lezen en te reageren.

    • Dat zou een optie kunnen zijn. Mochten het allemaal effen panelen zijn, ik had het al lang gedaan. Maar al die moluurkes, hoekskes, kantjes, volgens mij krijg je dat nooit helemaal mooi geschuurd en bijgevolg ook niet mooi gebeitst. En dan zou ik daar ook weer jaren moeten op kijken …

Wat ben ik blij dat u reageert !

