Voorbij

… het weekend : drie dagen de beentjes onder tafel mogen steken, vrijdag een dierbare verjaardag, zaterdag bij Con Tempo, zondag voor het gouden huwelijk van de schoonouders.

… vuurwerk op ons dorp op zondag, nog nooit vertoond en ’t zal ook maar éénmalig zijn.

… de studiedag van zaterdag, ik haal er uit dat ik goed bezig ben (joehoe !), en dat het wel eens fijn is om de dagelijkse beslommeringen te delen met mensen die in dezelfde situatie zitten.

… de zomer ? Nee toch, echt ?  Ik voelde de bui hangen 😉 en heb me gisteren nog een vakantiedag gegund.  Met auto en fiets mee op de trekhaak naar zee gereden.  Een 30-tal km in de benen in de voormiddag, en dan ’s namiddags nog uitwaaien op het strand in goed gezelschap.

… de CM-rit van vanmorgen, mijn achteraan zittende passagier zorgde net niet (oef) dat mijn autodeur werd afgereden.

… het vrije leven van mijn twee manskonijnen : zaterdag liepen ze beiden te huppelkonten op het gras toen ik thuiskwam, dus zitten ze nu achter slot en grendel in een klein hokje, en mag la mama-konijn de beentjes strekken in het konijnenparkje.

… het me ergeren aan een rommelig tuinhuis waar je over vanalles je benen kunt breken, enfin vanavond zal dat voorbij zijn want ik moet er nog aan beginnen.  Morgen weer grof huisvuil, meteen kan ik dingen weggooien die daarbij horen.

… de schrijfinspiratie, als je al het voorgaande leest dan was dat al duidelijk van in het begin zeker ?

 

4 gedachtes over “Voorbij

  1. <Heel duidelijk , tja als je het archief kent van het weekblad Robbedoes , die Guust Flater onderhield , zo is ons tuinhuisje ook bij ons ! Soms durf ik er niet meer binnengaan . 🙂

  2. je schrijft toch heel wat bij elkaar hoor, Eilish.
    Ik steek ook graag de beentjes bij elkaar onder tafel, lekker eten en drinken…
    Een ritje met de fiets is dezer dagen ook altijd genieten

    Groetjes!

Wat ben ik blij dat u reageert !

