Goud

De kleur van het huwelijk van de schoonouders vandaag.  Helaas blinkt het goud niet zo echt meer.  Mekaar amper nog dulden een huwelijk  noemen, tja …

Voor de vorm ben ik gisteren maar om een mand bloemen gegaan (eentje voor buiten, want binnen staat het ondertussen al vol), straks ga ik die afgeven, net voor een CM-rit, heb ik meteen een excuus om tijdig weer weg te zijn.

Samen met de grote mand bloemen ben ik trouwens nog een cactus gaan kopen bij wijze van grap (en ook omdat ik weet dat bloemen waarschijnlijk toch geen lang leven zouden beschoren zijn wegens niet tijdig water krijgen) voor iemand die me veel nauwer aan het hart ligt.

Om dat te mogen – een cactus kopen voor iemand – zonder dat het beledigend overkomt moet je wel heel goed weten wie de ander is.  Maar een half woord nodig hebben om een heel te verstaan.

Of hoe fijn een goeie vriend hebben toch kan zijn, véél fijner dan een doodgebloed gouden huwelijk !!

 

8 gedachtes over “Goud

    • Was het maar wat mopperen … nee hoor, regelrecht vitten op mekaar, de een kan niets goed doen in de ogen van de andere. Ze zouden allebei raar kijken mocht één van de twee wegvallen. Het besef van iets aan mekaar te hebben zal dan maar naar boven komen denk ik.

      • Waarschijnlijk hebben die twee in een halve eeuw veel te verstouwen gekregen, wat zij dan elk op hun manier hebben proberen te verwerken. Bewust of onbewust de schuld bij de ander leggen hoort daar ook bij en uit zich in verwijten.Het is voor hen een modus vivandi geworden, vermoedelijk houden zij elkaar hiermee in evenwicht (en in leven). Je kan wel eens gelijk hebben, dat als er eentje wegvalt, de andere spoedig zal volgen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

