Het lijstje

Gisteren schreef ik dit : voor de rest zit er nog een lijstje in mijn hoofd zodat ik me in geen 10 jaar hoef te vervelen.

Dit dus :

  • Eens iets meer doen in de tuin dan alleen het gras afrijden. Misschien wel al mijn fruitbomen rooien (ben van plan om volgend jaar leifruit te planten)
  • Tuinhuis opruimen (waarom maak ik daar toch elk jaar zo een rommeltje van ?)
  • De faiences in de badkamer eens een beurt geven.  Durf ik het zeggen, maar ja niemand die hier leest komt zich bij mij wassen ;-), die zijn in de 16 jaar dat ik hier woon nog maar eenmaal volledig afgewassen (een plek hier en daar kuis ik tussendoor wel af hoor, maar laat het duidelijk zijn, dit is nodig !)
  • Boven de grootste kamer opnieuw schilderen (ook de planchettekes, gedaan met dat grenenkleur : I hate it !), gordijnen kopen, wat decoratie, en daar dan mijn eigen ‘master bedroom’ van maken.  Gedaan met op een kamer te slapen met op twee zonkanten een raam (zelfs met volledige verduistering wordt het daar gemakkelijk 30° in de zomer), waarvan 1 schuin dakvenster waar de regen zo ongenadig veel lawaai tegen kan maken.  De zoektocht naar een goede nachtrust blijft duren !
  • De Piepedol haar kamer opnieuw schilderen (maar twee muren, de rest is behangen met massa’s posters)
  • Eens al mijn buitenschrijnwerk een beurt geven (weet er iemand of er houtbeits in het zwart bestaat, ik wil van dat bruin vanaf)
  • Mijn keuken laten verven, de plannen rijpen al langer zie : bruin en dan zelf mijn plafond in het bleek steken.
  • Vaste vliegen/muggenramen maken voor de kamers boven en voor een keukenraam
  • Een hekken afwerken voor aan mijn konijnenpark, daar ben ik een hele tijd geleden eens aan begonnen, maar het heeft nog wat imperfecties waar nog moet aan gesleuteld worden

Van bovenstaande zaken hebben enkel de drie bovenste prioriteit.  Het verven hangt me namelijk redelijk de keel uit na alles wat ik de laatste jaren al onder handen heb genomen.

Maar het lijstje is nog niet klaar, dit kan er ook nog bij :

  • Mij smijten in het koorgebeuren, en daar dus het nodige voor doen opdat ik dat dan ook nog goed zou doen.
  • Iets beter mijn best doen voor Spaans, ik stak het wel op de slechte leerkracht en de daarbij horende demotivatie, maar uiteindelijk ligt het toch helemaal aan mezelf of ik dat nu goed ga doen of niet
  • Op tijd eens een dag me-time invoegen : dwz fietstochten uitstippelen (ook iets verder van huis, ik heb me niet voor niets een fietsrek aangeschaft voor op de wagen), een dagje naar ’t stad, eens gaan uitwaaien aan zee, een dag lui in de zetel met een boek kruipen, een uitje in goed gezelschap, … (dit lijstje moet vooral niet kort zijn :-))
  • Hier : de wewen/wewenaarsclub naartoe gaan.  Hoe ver ik mijn verleden ook van me wil afsmijten, het blijft me met momenten nog altijd inhalen, dus ik blijf werk maken van mijn rouwverwerking tot ik eruit ben !  Volgende zaterdag ben ik dus een ganse dag weg daardoor.

De meiden moeten nu niet denken dat ik alleen maar aan mezelf ga denken, ik ken mijn prioriteiten en verantwoordelijkheden (en zij weten die goed in te vullen)  Hun welzijn zal de komende jaren zeker top of the list blijven !

 

10 gedachtes over “Het lijstje

    • ’t Is ofwel veel zelf (proberen) doen, ofwel een grote portemonnee hebben. Geloof me, ik zou soms graag een cliché vrouw zijn (inclusief liefhebbende echtgenoot die merendeel van de klusjes op zich neemt)

Wat ben ik blij dat u reageert !

