1 september

Een datum die uiteraard vaak het kader is geweest voor eerste schooldagen waar ik met exitement-buikpijn naartoe ging.  Ik ging met de glimlach naar school, maar die eerste dag werd altijd overschaduwd door het feit dat ik mezelf daar moest voorstellen, en daar had ik een hekel aan.

Toen ik drie jaar geleden voor het eerst naar de Spaanse les ging was dat trouwens nog niet beter, en zelfs nu ben ik er al mee bezig om mezelf op de juiste manier te ‘verkopen’ in ’t Spaans (want de woorden moeten juist zijn, de juiste ww-tijd…) *strever*

33 jaar geleden was 1 september ook een zaterdag en trouwde mijn grote zus van zo graag willen dat het een ‘moetje’ was. In die tijd moest dat nog een beetje weggemoffeld worden, alsof een 4.5maand zwangere buik zich nog laat wegsteken.  Ik, toen net een tiener geworden had helemaal geen last van enige schande, ik kreeg een lang prinsessenjurkje aan, en werd een tijdje later in het 5° leerjaar terwijl mijn klasgenoten nog broertjes of zusjes kregen, voor de eerste maal tante (in de voorbije jaren is dat nog zo een 13 keer voorgevallen – 11 keer in mijn familie en 2 keer bij de schoonfamilie)

Vandaag is 1 september de dag dat de Piepedol mag leren hoe je boeken netjes een kaft geeft.  Ikzelf heb dat in het zesde leerjaar geleerd van mijn juf, en sedert die datum heeft niemand nog een boek moeten kaften voor mij.  Die kaft-skills heb ik doorgegeven aan de oudste, dus die haar boeken liggen al 14 dagen netjes op een stapeltje.  Dus nu de Piepedol nog want we moeten de deadline van maandag toch halen nietwaar.

Ook vandaag vertrekt vriend-lief op fietsvakantie.  Hij, zijn fiets en zijn tentje, ik ben er zeker van dit wordt een week lang een perfect huwelijk.  Vermits hij mij niet in een tentje krijgt en hij dit bovendien graag alleen wil doen, sta ik aan de zijlijn.  Wat niet wegneemt dat we mekaar waarschijnlijk woensdag zullen treffen (hij is niet ver weg, een tour rond zijn eigen provincie)

Dat het weer september is betekent automatisch ook dat er weer lange dagen alleen aanbreken waar ik nog een prettige, nuttige, … invulling moet aan geven.  Het ziekenvervoer zit de laatste tijd serieus op kruissnelheid, de vrouw van de dispatch zegt mij dat de mensen tegenwoordig al commanderen dat ik hun chauffeur moet zijn als ze een rit aanvragen, gee I’m popular :-), dus daar zal al wat tijd naartoe gaan.  Ik mag voor het eerst ook letterlijk kindjes gaan wegen bij Kind&Gezin op een drietal maandagvoormiddagen en voor de rest zit er nog een lijstje in mijn hoofd met werken zodat ik me in geen 10 jaar hoef te vervelen.

Vanaf maandag krijgt de TV dus vakantie overdag (dat ding is serieus warmgedraaid in de vakantie) zal de laptop zijn batterij niet meer zo snel op geraken, zal mijn huis iets langer netjes blijven, zullen er tijdens de kantooruren geen vioolklanken meer door het huis schallen, geen derde dochter meer (in de vorm van het buurmeisje), geen gekibbel, … Rust dus, ik moet alleen met mezelf overeenkomen (wat soms wel eens een opgave kan zijn ;-))

Nu nog een paar mooie nazomertjes, en je hoort me niet klagen !

4 gedachtes over “1 september

Wat ben ik blij dat u reageert !

