Doe ik het of doe ik het niet ?

Terug naar school gaan …

Gisteren een mail van de leerkracht Spaans gekregen, dat er vandaag beslist wordt welke klassen er kunnen doorgaan (dwz waar er minstens 10 leerlingen zijn).  Laten we nu vorig jaar met 12 geëindigd zijn, mijn al dan niet inschrijving zou er dus kunnen van afhangen of alle anderen in de puree zitten of niet, wat een verantwoordelijkheid zeg !

Ergens in mijn achterkamer heb ik al een oplossing klaar.  Op donderdagavond is het voor mij moeilijk om les te volgen, maar er wordt ook een cursus op vrijdagvoormiddag gegeven in een nabij provinciestadje.  Ik denk dat ik me gewoon ga inschrijven op de plaats van vorig jaar, en dan van cursusplaats ga veranderen als de lessen zijn gestart (vorig jaar hebben we zo ook een overloper gekregen in onze klas, dus dat mag geen probleem zijn).  Iedereen content ? Wel ik weet het zo nog niet, want de motivatie voor het studeren is een stuk verloren gegaan (mede door toedoen van de slechte leerkracht die we vorig jaar hadden)

En toch, ik ben daar nu aan begonnen, ‘k zou mezelf maar flauw vinden als ik niet meer verder doe, ik heb nog welgeteld tegen 18u vanavond tijd om alle pro’s en contra’s op een rij te zetten.  De grootste pro (= reden waarom ik er ooit aan ben begonnen) is nog altijd dat het eindelijk iets was dat ik voor mezelf deed, en dat ik eindelijk na jaren sociaal isolement mezelf verplicht heb om eens naar buiten te komen.  En eigenlijk moet ik tot mijn scha en schande toegeven dat ik soms nog eens een schop in mijn achterste nodig heb om niet thuis in een hoekje te blijven zitten.  En me blijven wegsteken achter de (zogezegde) noden van de kroost wordt met de tijd belachelijker.

Wie overtuigt mij ?

10 gedachtes over “Doe ik het of doe ik het niet ?

  1. Ik zit een beetje met dezelfde vraag, doe ik het of doe ik het niet. Zou mij enerzijds graag inschrijven voor lessen Zweeds, maar anderzijds het idee om daar een heel jaar aan vast te zitten, ik weet het niet goed (’t is dat ik nu al veels te weinig uren in een dag heb).
    Maar als het jou echt interesseert, moet je voortdoen hé, praktische beslommeringen kunnen doorgaans worden opgelost. Succes alvast bij je keuze

Wat ben ik blij dat u reageert !

