Dure bladzijden !

De reis ditjes en datjes :

  • Binnen de omgeving van ons hotel, de avondanimatie niet meegerekend, verliep alles naar wens : lekker eten, propere en comfortabele kamer, zwem- en zontoestanden oké, vriendelijk personeel … zelfs de meiden hebben geen tramelant gemaakt over wie waar zou slapen (we sliepen met ons drie op één kamer) en geen geneut gehoord over snurkers zoals vorig jaar in Ile de Ré.
  • Buiten het hotel : zoals ik al zei, Lloret is lelijk (waarom moest ik dat zonodig met eigen ogen gaan zien ?), positieve is (en daarom heb ik het ook gekozen) dat het een prima uitvalsbasis is voor steden als Barcelona en Gerona.  Die steden hebben we dan ook bezocht.  Barcelona met een geleide tour (ik ben zo een sukkel die nergens haar weg vindt) Dat levert een mooi overzicht op van de stad, maar laat je niet toe om veel details te ontdekken, daar moet ik dus nog eens heen om dat op een andere manier te doen.  Gerona hebben we gewoon met het openbaar vervoer gedaan.  De fameuse kathedraal gezien (een aanrader !) de kleine pittoreske straatjes, gestoeft dat ik goedkoop een driegangenmenu kon eten (14€) hetwelk er prompt na een half uur met veel buikkrampen en twee inderhaast opgezochte WC’s weer uit was *zucht*, maar met meiden die hun prioriteiten op reis anders stellen dan ik heb ik nog niet de helft van het moois van de stad gezien.
  • Alsof het zwembad in het hotel nog niet goed genoeg was hebben we ook nog een zwemparadijs/dierenpark opgezocht.  Voor mij leverde dat bij gebrek aan vrije lockers om ons waardevols (handtas) in op te bergen, enkel een afdaling op in zo een halfopen buis, wat meer dan genoeg was, want broekschijter die ik ben was ik daarbij weeral een hartaanval nabij. De meiden hebben volop van het waterfestijn geprofiteerd. Een dolfijnenshow, vogeltjes kijken en een omgeslagen enkel van de Piepedol verder konden we, na die enkel nog wat te koelen in een zwembad, de bus terug nemen.
  • Wat ik ook niet mag vergeten : er is geshopt op deze reis, wat dacht je met een stadje dat de ene winkel naast de andere telt.  Kledij, goedkope lederen handtassen, een hoed, wat prullen (brol genoeg daar in de winkels), souvenirs voor schoonthuis, buurmeisje (konijnenoppas) en vriendje van Poppemieke.  Ik heb nu eenmaal kroost die denkt dat die portemonnee van moeder nooit leeg geraakt.
  • Naar het schijnt heeft Lloret ook nog een strand/zee, maar daar hebben we weinig van gemerkt. Na de eerste dag een paar meters op het keienstrand te hebben gezet zijn we op onze stappen teruggekeerd.  De kustlijn levert ook niet zoveel speciaals op qua zicht.  Links een recent kasteeltje (privéhuis dus niet te bezoeken) en links zou er nog een toren staan van een heus kasteel, maar zover zijn we niet geraakt.  De rotsblokkenkust aan die kant was wel nog ietwat mooi te noemen (compleet met kleine visjes die we zagen zwemmen)
  • Omdat de avondanimatie niet je dat was in de bar van ons hotel zijn we ook nog een avond gaan bowlen.  De Piepedol heeft glansloos verloren, maar wel een strike gegooid, ik doe het haar niet na !
  • Nog vermelden dat er menige zoete zonden mijn mond gepasseerd zijn, dewelke ik nu letterlijk moet uitzweten en wegdrinken.  Dat er daar ook muggen waren (of ander beestig materiaal dat goed kan bijten)  Mijn blogmeetingbeten zijn nog niet allemaal weg, en nu heb ik nog wat opgezette beten bij.
  • Die beten hoofdpijntoestanden van de laatste weken deden me vanmorgen besluiten om de huisarts op te zoeken.  Ik wil mijn bloed laten controleren, want ik vrees dat die tekenbeet voor naweeën zorgt.  Maar helaas, uitzonderlijk waren er vanmorgen geen consultaties.  Dat is dus iets voor maandagmorgen.
  • Nog vermelden dat ik me aardig uit de slag kan trekken met mijn Spaans, die twee jaar avondschool hebben duidelijk vruchten afgeworpen.
  • Ook moet ik tot mijn scha en schande toegeven dat ik me op reis vaak hulpeloos gevoeld heb, dat ik ronduit emotioneel was met momenten.  Het zien van complete gezinnen, koppels die na waarschijnlijk een lang jaar werken mekaar weer vinden op reis, wat oudere stellen die een dansje doen ’s avonds … Laat het duidelijk zijn, het is hen allemaal gegund, maar dat alles maakte me ronduit jaloers.  Om maar  te zwijgen over welk een kieken ik me voelde toen ik tot de ontdekking kwam dat er toch een mens in mijn leven is die ik absoluut niet kan missen.

Besluit : ik heb de meiden een topvakantie gegeven en ikzelf heb ook nog tijd gehad om twee boeken te lezen (iets waar ik thuis niet altijd toe kom).  Het reisbudget moet zowat alles samen een 2700€ geweest zijn, ik vind dat dus dure bladzijden !

Volgend jaar gaan we voor beter !

9 gedachtes over “Dure bladzijden !

  1. reizen zegt me niet zo veel, (behalve Eire dan, maar daarover mail ik je nog eens met wat vragen als je het niet erg vindt) maar om dit besef “Om maar te zwijgen over welk een kieken ik me voelde toen ik tot de
    ontdekking kwam dat er toch een mens in mijn leven is die ik absoluut niet kan missen.” te komen zouden veel mensen heel ver willen reizen denk ik. ik ben blij voor je, oprecht.
    zonnige groetjes.

  2. Ah, een mens die ge niet kunt missen? Vertel! 🙂
    En niet alles is wat het lijkt hoor, daar gaan zeker een paar koppels tussen gezeten hebben die na een jaar naast elkaar leven niet eens meer wisten wat te zeggen tegen elkaar 😉

  3. Wel wel. Doet me denken aan de tijd met mijn ouders in Palamos. Dat kan daar niet ver uit de buurt liggen. Toen deden wij ook Barcelona en ook één of ander waterpark met een dolfijnenshow.
    En wat die koppels betreft. Tja, het is als vakantie zelf he. EEn gans jaar moeten werken voor drie weken fun. Je vraagt je soms af of het dat werken waard is 😉 Maar blij dat er iemand is die je niet kan missen. Hopelijk is het helemaal wederzijds !

  4. Het klinkt als een fijne reis. Misschien helpt het als ik je vertel dat wij altijd de eerste week in peis en vree leven en de tweede week geregeld ruzie krijgen. Elkaar teveel zien op een dag is ook niet altijd goed, hoor!
    Ook fijn dat er iemand speciaal in je leven is!

  5. Barcelona is wel de moeite hè. Zeker nog eens terug gaan, nu je de weg kent :-). Ik vind het heel knap dat je dit allemaal gedaan hebt! Zelf zou ik al niet naar de luchthaven durven rijden, laat staan een vliegtuig nemen zonder iemand die me bij het handje neemt om me te helpen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

