Fantastig toch

Gisterenavond ben ik naar een concert gaan zien van Eva De Roovere, in openlucht op een marktplein n.a.v. 11 juli.  Ik had er een affiche zien van ophangen toen ik vrijdag niet gepland in Europafeesten terechtkwam.  Zo hebben ik en mijn gezelschap toen de enige echte Paul Severs horen kwelen met “Ik ben verliefd op jou” (de twee troela’s de tafel naast ons kweelden dat uit volle borst mee ook :-(, dat je dat doet op een moment dat het gepermitteerd is ja, maar toch niet temidden van een restaurant)

Ik heb Eva De Roovere leren kennen toen ik vroeger over de middag en op zaterdag naar Radio 1 luisterde op kantoor, ten tijde van haar CD met Gery De Mol : Kleine blote liedjes.  Het was ook de tijd dat ik elke dag voor en na het werk binnensprong bij mijn stervende vader.  Ik weet het, dit is geen vrolijk terugdenken, maar ik heb dat nu eenmaal dat er een soundtrack is bij bepaalde periodes in mijn leven.

Dit liedje met als veelzeggende titel ‘Op een hoopje’ zegt veel over hoe ik me toen voelde.  http://youtu.be/nO3zRIbf8q8   De vraag : ‘En op wat hoop je ?’ is er één die ik me toen dikwijls heb gesteld.

Maar gisterenavond dus : eerst ben ik met de Piepedol een kanjer van een ijsje gaan eten (als we zondigen doen we dat goed -beklagen doen we ons dat wel achteraf), daarna zijn we de tribune opgeklommen en gaan luisteren.  Vermits het daar op de bovenste rij te hard waaide (verdomme dat was koud !) zijn we weer afgedaald en uiteindelijk zijn we vlak voor het podium gaan staan.

Concertje gezien van anderhalf uur, wat staan meezingen, meer moest dat niet zijn.  Als grote dochter naar Engeland mag gaan, mogen wij toch ook eens buitenkomen vind ik.

Anticlimax was het feit dat Piepedollie in de namiddag bij haar vriendinnetje een griezelfilm had gezien, ik lag dus nog geen kwartier horizontaal toen ze al op mijn kamer stond.  “Mama, ik kan niet slapen door die film”, waarop ze zich naast mij vlooide in bed.

Resultaat, zij na een kwartier in dromenland, en moeder de halve nacht wakker (alsof ik nog niet slecht genoeg slaap tegenwoordig)

Dochterlief, mag ik in het vervolg zelf kiezen wie er mijn bed deelt ? Dankuzeer !

4 gedachtes over “Fantastig toch

    • Die presence, inderdaad daar zou ik ook nog iets over schrijven. Stond ze me daar toch met een glitterlegging aan (die ze af en toe eens moest optrekken), met daarboven een denk ik XXXL trui (voor een vrouwke dat in een small past) en daarover nog een kort en smal jasje. Het was effenaf geen zicht !

Wat ben ik blij dat u reageert !

