JAF*

Nog iets meer dan een week en we gaan van de grond, eindelijk naar wat warmer en zonniger weer zegt een normaal mens dan.

Een mens met een antibioticakuur ten gevolge van een Zapse tekenbeet heeft dan wel een probleem, madam doctoor zegt namelijk dat ik best uit de zon blijf, maar totale zonneblock factor 1 miljard zou ook goed zijn.

Maar kom het zou geen bezwaar mogen zijn, want de kuur is twee dagen voor afreis afgelopen.

Het was de bedoeling dat we per trein naar de luchthaven zouden vertrekken (vlucht is na de middag) en met een luchthavenvervoertaxi naar huis zouden komen.  Ondertussen heb ik me een parkeerplaats gereserveerd in een bewaakte parking van de luchthaven, voor 41€ mag mijn karretje daar een week staan.  Dus niet zeulen met koffers op de trein, en het gemak van met eigen wagen weer naar huis te komen, en dat voor een veel economischer prijzeke (de taxi alleen zou al 89€ kosten, en dan nog treintickets erbij)

Blijf ik nog altijd met een gemengd gevoel zitten omtrent mijn vakantiebestemming.  Lloret De Mar of all places … ik ben geen zwembadligger/zonneklopper voor ganse dagen.  Maar er is me ene voorgegaan in het voorjaar, en die schat heeft allerhande foldertjes meegebracht met uitstappen die we kunnen maken : Barcelona, Gerona, waterparadijs (iets actief met water wil ik wel eens proberen), en nog ander te ontdekken moois, zelf heeft hij me toen een reeks foto’s getoond die zeer goed konden verbergen dat hij in Lloret was geweest.

Ondertussen zit Poppemieke in koud en nat Engeland en ik had sedert haar aankomst daar zaterdag (een bericht dat me zondagmorgen om 1u32 dankzij het perfecte GSM-bereik in de bossen, bereikte) niets meer van haar gehoord.

Vanmorgen dan maar hetvolgende gestuurd : “Ik kan aannemen dat een muzikantenleven van sex & drugs & rock’n roll druk is, maar ’t is toch niet verboden om uw oudje thuis nog eens wat te laten horen :-)”

Kreeg ik prompt als antwoord : “Wel tis zo druk da er vn die sex, drugs en rock’n roll zelfs niets in uis komt ;p”  Voila memé, niets te zwanger thuiskomen … Voorbeeldige dochter heb ik !

Het zal een spurtje worden met de was om al haar dingen weer valiesklaar te krijgen tegen de volgende reis (hoewel, veel bikini’s, shorts en t-shirts zal ze in Engeland niet gedragen hebben)

Dat wassen zal dan voor na het weekend zijn, want vrijdag, zaterdag, zondag zijn we actief (belegde broodjes/hamburgermadam) op een voetbaltornooi dat schoonbroer elk jaar inricht.  De weekends van juli zijn aardig goed besproken dit jaar.

Er zijn dus nog een paar dagen om de Piepedol over haar *jetairfly-vliegangst heen te helpen.  (Maar kind toch wat is het probleem, als die vlieger naar beneden valt, ’t is toch den uwen niet ?)

 

7 gedachtes over “JAF*

  1. Ik ben bij de dokter geweest omdat de zwelling maar niet over ging en guess what. Yep, ik zit ook aan de antibiotica en aan de cortisone zalf! Een kuur die duurt helemaal doorheen onze vakantie, verdekke. We vertrekken morgennacht naar Bretagne…met 2 wreed schone sexy voeten en benen, j’wel. Maar we gaan ons dat niet aantrekken hoor, ’t is congeeeeeeeeeeeeee! Yeeeeeh!
    Bon voyage, Eilish! Behouden gaan en terugkeren!

Wat ben ik blij dat u reageert !

