Er waren er mij al een paar voor

… maar toch ga ik mijn verslag van de blogmeeting chez ZappelMoose  (nee, ik link niet, wie ze niet weet te vinden is daar toch niet geweest) ook nog eens doen op mijn manier.

We gingen op pad (kleine dochter en ik) rond kwart over 12 ’s midddags natuurlijk, want we gingen nu eenmaal niet wandelen met twee matrassen op de rug, annex donsdekens, hoofdkussens, verse kleren voor the day after …

Onze Lucy (gps) deed haar werk, gaf een reistijd van anderhalf uur aan, ik op mijn gemak, er mocht al wat file komen, ik mocht, eigenzinnig als ik al eens kan zijn, ondanks Lucy toch nog eens een straat te vroeg afslaan, we zouden op tijd arriveren.

En of we op tijd waren … beschaamd meiske als ik ben durfde ik zelfs nog niet de oprit op te rijden, er was daar namelijk nog geen kat (enfin, er was er wel één, maar daar heb ik iets later kennis mee gemaakt)  Dus eerst nog wat in de straat gestaan, geluisterd naar het ruisen van de bomen, en het lawaai van allerhande (tuin)machines in de buurt.  Uiteindelijk toch na aandringen van de Piepedol de netjes geplaveide brede, zonder bochten, zonder overhangend groen, oprijlaan genomen, mij achter de Oosterse Mercedes van de Zap gezet, mijn Franse voiture kreeg het er net niet warm van.

Opgevoed als we zijn, gingen we netjes bellen aan de voordeur, waar er prompt NIET werd opengedaan.  Ik voelde me meteen heel welkom 🙂

Dan maar een wandelingetje gemaakt in ’t straat, er staan daar namelijk mooie kleine peperkoeken huisjes, een beetje inspiratie gaan opdoen voor als ik oud en hulpbehoevend word, en niet meer zo groot wil gaan wonen als nu 🙂

Toen er nog volk aankwam (dat btw direct begroet werd door madam Zap – ik wou al weer naar huis rijden) zijn we ook maar handjes gaan schudden.  En na het handjes schudden wou ik (ondanks dat ‘vreeeselijk Antwaarps accent’) gelijk niet meer naar huis.

Druppelsgewijs kwamen de andere gasten ook toe, de Limburgers natuurlijk als laatste, alle stereotypes werden netjes onderstreept (weet je dat die mensen zelfs traag praten ook ?)

Mijn bedrukt t-shirt – ja, ik viel uit de toon, ze hadden me niet gezegd dat galakledij verplicht was – zorgde een klein beetje voor herkenbaarheid, ik werd te klein en minder fors bevonden volgens het idee dat sommigen hadden van mij, ik was een stille (ja, ik luister graag naar conversaties, ik hoef niet zo nodig de hoofdact van de avond te zijn), maar ik heb me daar echt op mijn gemak gevoeld.

Een wandeling in de buurt leverde mooie plaatjes op het netvlies, wat fauna die we niet elke dag zien, modderige tenen en een natte outfit op.  Ik ben net niet miss wet t-shirt gekroond, say halleluja voor de ‘gewatteerde’ bh’s van deze tijd !

Na de wandeling hebben we een aanval gedaan op het uitgebreide buffet, mijn quiche was lekker maar die van de Witch was nog beter, de kazen, soorten brood, pastas, fruit, noten, chocolatemoose :-), ijs en taart gingen erin als niets.

Toen het wat te fris werd gingen we gezellig rond het kampvuur zitten, er borrelde spontaan een liedje op in mijn hoofd, zo eentje dat begint met “I’m nothing special, in fact I’m a bit of a bore” dit dus : http://youtu.be/1n_1nOFTx5E maar omdat ik zoals gezegd niet haantje de voorste ben, en het een beetje een belachelijk lied is als nog niemand anders iets muzikaals heeft gedaan heb ik mijn lippen maar stijf op mekaar gehouden.

Een paar uur en vele regenvlagen later heb ik mijn bed opgezocht naast kleine dochter (ietwat vroeger dan de rest, maar mensen ik was al op van half 6 die dag, allemaal de schuld van Poppemieke die op reis vertrok)  Eerst heb ik wel de modderige tenen verholpen (we kruipen thuis toch ook niet met vuile voeten tussen de lakens nietwaar, dus waarom zouden we het op een ander wel doen)

Toen ik na de voetenwasbeurt nog een sanitaire stop pleegde was ik bijna met de onderbroek aan mijn enkels gaan lopen van ’t verschieten.  Had ik al geschreven dat ik pas iets later zou kennis maken met de kat ?  Ik zag namelijk plots wat bewegen voor me op de netjes opgeplooide handdoeken, iets met tijgerachtige strepen … ik verzeker je zo in het halfdonker doet dat iets met een mens.

Na een ietwat wakkere nacht met veel planchettekesgestaar (lelijk jong, en ik mag dat zeggen, ik heb die namelijk ook boven !) zijn we snel gaan ontbijten (op een drafje van 8u tot 14u zowat) aja, want ik moest op tijd zijn bij de familie in het Hageland (1 uur rijden van daar – ik was dus te laat, mea culpa schone zus)

Ik had wel andere kleren aangetrokken, want met zowat mijn bloggegevens op mijn buik kan ik de schoonfamilie niet onder ogen komen, wie weet wat daar allemaal van zou komen, straks kreeg ik ’s avonds nog een vriendschapsverzoek op facebook van de schoonouders, joehoe !!

Wat rest me nog meer dan dank U te zeggen tegen Zap en Moose, blijf ik met de open vraag zitten hoe die laatste de energie blijft vinden om zijn madam wat in te tomen …

Mochten er mensen twijfelen, het zijn ALLEBEI fijne mensen, diegenen die er niet waren hadden ongelijk !

17 gedachtes over “Er waren er mij al een paar voor

  1. Ha, onze GPS heet ook Lucy. Maar ze laat de laatste tijd af en toe eens een steekje vallen dus we twijfelen erover om een nieuwe madame te kopen. Je wordpress laat precies ook een steekje vallen ?

  2. Oja, oeps, drie keer sorry voor de verwelkoming. Ik stond daar maar naar je auto te staren en mij af te vragen : wiens kar is dat, ik zie niemand? (Wij horen de bel niet en waren toevallig nog een laatste veeg schmink aan het aanbrengen voor bij de galakledij).
    Doch, die t-shirt was de knaller van de dag!
    Geweldig verslagske (oosterse mercedes, moeha!)!
    Die kat ligt er alleen maar als iemand de badkamerdeur niet sluit. Ze had ook in je bed kunnen liggen 😉

    @Zuster Klivia : en tevens een geslaagd feestje. 😉

  3. Jaja, ’t is allang goed, ik heb allang spijt dat ik er niet was. Ik heb nog effe getwijfeld, maar we hadden zelf een feest (en geen regen, hoe kan dat?). Volgende keer ga ik gewoon!

  4. Tof verslagje, het lijkt wel alsof ik erbij was 🙂
    Wat de vertraagde begroeting betreft: dat heb je nu niet voor als je zelf vertraging hebt!. Trouwens, een Limburgs accent is maar half zo erg als een Antwaarps accent, hè.
    Over smaken en geuren valt niet te twisten. Dochterlief heeft in de auto zelfs nog eens aangehaald hoe lekker jouw quiche was. En zo vond hem lekkerder dan de andere, waarvan ze wel toegaf dat ze die niet geproefd had.
    Nu ik dit gelezen heb, zal je volgende keer toch aansporen om een liedje te zingen, denk ik. Ik hoef niet, want ik zing al genoeg uit mezelf.
    Je doet me eraan herinneren dat ik vergeten ben om mijn voeten te wassen, maar thuis kan me dat per ongeluk ook al eens overkomen. Ik ben er zeker van dat Zap daar alle begrip voor heeft. Enfin, ik zal het wel merken als volgende keer ineens alle bedden bezet blijken te zijn.
    Heb ik al gezegd dat ik het heel leuk vond om je in levende lijve te ontmoeten. Ik moet je toch eens een FB-vriendschapsverzoekje sturen 😉

    • Ssst, mijn voeten waren ook niet gewassen. En ik ben thuis. Ik zou me ziek eten aan allebei de quiches. Hoezo de andere was lekkerder? (euh, deze opmerking is voor Eilish)

  5. Denk dan ook eens aan arm Streepje!
    Ligt dat beest eindelijk eens rustig weggedoken van alle alteratie van een tuin en huis vol vreemde snuiters, willen ze haar nog eens gebruiken als voetveeg ook. Foeifoeifoei.

  6. Ik vond (vind) je T-shirt buitengewoon de max!
    Heel blij je ontmoet te hebben, Eilish. Kan ik eindelijk ook eens op jouw blognaam een gezicht kleven. (en smurf heeft zowaar een oogje op je dochter, maar ssssjjjjjt, dit blijft onder ons)

    • ‘k Ga het haar toch stillekes in de oren fluisteren, is goed voor haar ego, ze denkt zo vaak dat ze een lelijk eendje is. En ik die dacht dat smurf alleen oog had voor zijn tablet-PC. De snoeper verdorie, heeft hij dat van zijn moeder ?

Wat ben ik blij dat u reageert !

