Het was weer van dattum !

In een huishouden met shopgrage dochters (ja, de Piepedol is ook een overtuigde geworden !) is dit een feestmaand.  De uitspraak “we moeten ‘dringend’! nog eens gaan shoppen” is hier redelijk populair ten huize.

Nu had grote dochter nog nooit de Meir gezien in haar bewuste leven (onbewust wel al eens toen ze voor haar vierde verjaardag in Antwerpen naar een Plopshow is geweest), dus dat was de plaats waar ze graag eens de winkels onveilig wou maken.

En vermits we zaterdag bij ene Zapnimf op een blogmeeting worden verwacht in ’t Antwerpse, en ik niet als een Oostvlaams boerke wil overkomen, ben ik eens gaan kijken wat ze zoal in ’t stad dragen – een mens wil nu eenmaal geen onaangepast gedrag vertonen 😉

Om file, parkeerproblemen, ‘scharten’ op mijn ‘nief voiture’ te vermijden hebben we de NMBS wat centen gegund.  Wat zeg ik centen, ben ik nu de enige die dat duur vind ? Ik heb 15€ voor een retour betaald, de kroost 10€.  Voor 35€ rijdt mijn wagen bijna naar Parijs hoor !

Enfin, het was gemakkelijk, geen vertragingen, propere treinen, en de bewuste Meir die op amper een kilometer van het station ligt.  Ik heb zelfs een paar vooroordelen over Antwerpen moeten inslikken (niet proper, meer gesluierden dan andere mensen, onveiligheidsgevoel)

Dus de meiden hebben gedaan wat ze dachten te moeten doen, winkel in, winkel uit.  Moeder heeft tussendoor ook eens gekeken (prachtige mantel gezien bij Rhetorique, ik zou nog teruggaan, maar dat ben ik dan prompt vergeten, dedju toch)

Voordeel aan shoppen met ‘cold hard cash’ (nee, geen bankkaarten bij het winkelen met de meiden, dat bespaart me gaten in mijn begroting) is dat op, dan ook op is.  Een kleine ‘lening’ aan moeder valt tegen gepaste intrestvoet 🙂 te bespreken, maar ze moeten vooral leren met een budget om te gaan.

Opzet was geslaagd, lege portemonnee en vele zakken later konden we naar huis terug sporen.

Nog één gênant voorval : toen ik in de tweede winkel die we deden de trap opliep dacht mijn rok precies dat ik al in een paskamer was.  Nonchalant als ik wel eens durf zijn had ik enkel de rits toegedaan.  Geluk bij een ongeluk, ik winkel bijna altijd met een heuptasje aan, en dat tasje heeft me behoed voor blote billen en plein public *bloos*

15 gedachtes over “Het was weer van dattum !

  1. leuk verslag!
    en ja, we willen nog eens naar de zoo, lekker gemakkelijk met de trein…tot we de prijs hoorden! ja goewere, openbaar vervoer, hoe willen ze in godsnaam dat mensen hun auto meer laten staan???
    ha, en dat ‘cold hard cash’ is ook in mijn geval aan te raden, ik zie altijd veel te veel dat ik kan gebruiken of nodig heb 🙂
    mijn madam is ook hevig fan van Rhetorique.
    btw, zijn jullie in de gerestaureerde stadszaal geweest? prachtig toch?
    woeha, en je rok…tja bijna je 5min of fame, op YT 🙂

  2. Mijn zoon had ook altijd een budget, daar leren ze zeker van. Hij kwam nooit uit, maar dat was zijn probleem. Jullie hebben een leuke dag gehad en dat openbaar vervoer is hier net zo duur hoor, ik ga ook altijd met de auto. Blij dat het nog net goed ging met je rok, ik zie het bij mezelf ook gebeuren!

Wat ben ik blij dat u reageert !

