Ik ga op reis en ik breng mee…

Eens overlopen wat we zoal hebben meegebracht van diverse reizen :

  • Een (tijdelijke) afkeer van met de wagen rijden.  Vroegere jaren was dat toch zo toen de reizen nog naar Good old England, Schotland, Ierland, Wales, Cornwall, … gingen.  Buiten de eerste en de laatste dag als het een lang traject was, reed de echtgenoot nooit op reis.  En vermits we altijd rondreizen maakten haalden we gemakkelijk een 6000 km op een dag of acht.
  • Een nieuwe garderobe.  Tijdens het jaar had ik namelijk weinig tijd om te gaan shoppen, dus deden we dat altijd in een (winkel)stad in het buitenland
  • Uit Rye, pittoresk stadje niet ver van Dover, ons huisnummer.  We waren op dat moment nog aan het bouwen, wisten niet eens of we het juiste nummer kochten (we wonen op de kop van een doodlopende straat en wisten dus niet of we met de pare nummers of met de onpare nummers zouden meegeteld worden)

  • Uit Galway (westen Ierland) onze deurklopper, ook al van voor dat er sprake was van een ‘eigen’ voordeur.  In goede tijden ook, want met een mooie symboliek, het Claddagh symbool (I give you my heart and I crown it with love)

  • In datzelfde jaar heb ik ook een Claddagh ring gekocht, ondanks discussie met de echtgenoot over de kostprijs (zijn liefde was nu ook weer zooo groot niet …) toch een gouden gekocht, de enige ring die ik nog altijd draag trouwens.
  • Theedoeken, ja ‘k weet het, verklaar me maar voor zot, maar daarnet toen ik mijn gewassen exemplaren aan de wasdraad ophing kon ik een volledige reis in de tijd maken.  Ooit in ons eerste huurhuisje hebben ze nog als muurdecoratie gediend om over de plekken van de wakke muren te hangen.  Een voorbeeldje

  • Een volledige rotstuin, in mijn tuin liggen dus stukken van The Burren (Ierland), van de White Cliffs rond Dover (vermits dat krijt is ‘smelten’ deze wel weg met de tijd), granietblokken uit Schotland, grote rolkeien van diverse kusten.

  

  • Een mini-doedelzak souvenir van de huwelijksreis.
  • Diverse planten, al wat raar genoeg was en hier dus niet te krijgen sleepte de echtgenoot mee naar huis, ‘k vrees dat daar ondertussen niet veel meer van terug te vinden is in de tuin.
  • Ierse potterie, ik heb hier nog wat mooie schalen staan
  • Diverse zilveren juweeltjes (oorbellen, kettingen) met Keltische symbolen.  Deze draag ik bijna altijd, het heeft natuurlijk een andere betekenis, maar ik heb er voor mezelf de verbondenheid van mezelf met mijn kinderen van gemaakt

En nu ben ik wel eens benieuwd wat jullie zo allemaal ‘uit den vreemde’ mee naar huis brengen !

8 gedachtes over “Ik ga op reis en ik breng mee…

  1. wauw, lijkt me allemaal fijne en leuke dingen!
    en ik hou natuurlijk ook van alles wat Keltisch is, of wat dacht je 🙂

    maar zelf meebrengen “uit den vreemde”…ben niet echt wat je noemt “een globetrotter” :-). we zijn 20 jaar terug eens naar LA geweest, maar buiten wat geschenkjes voor de kleinen en de vrienden niks eigenlijk. en dat was de eerste en de laatste keer dat we op reis zijn geweest. misschien ooit eens naar uw streken, ‘k denk het, maar ik weet het niet echt.

  2. Ik neen altijd douchegelletjes mee, flessen tegelijk. Allemaal geuren en merken die ik hier niet kan krijgen. En kruiden, om mee te koken. En tijdens mijn laatste trip naar la France bracht ik een puimsteen mee, voor mijn voeten. Tof ding, ik gebruik ‘em iedere dag. Verder ben ik niet zo van de herinneringen, die zitten wel in mijn hoofd.

  3. koffietassen. Als manlief voor het werk op reis moet, brengt hij er eentje mee voor me. Of als mijn ouders heel graag iets willen meepakken van op hun reis. Heel soms kan ik er ook zelf niet aan weerstaan. Zo geniet ik ’s morgens bij het ontbijt van Rome, Barcelona, Disneyland, Granada,… én ons peutertje mag af en toe zelfs een tas breken, de voorraad is voorlopig nog groot genoeg 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

