Bij ons eindigt het schooljaar vandaag al !

Voila, ze zijn vertrokken de meiden.  Allebei hun laatste examen vandaag, eens het middag is zal dit schooljaar ook alweer tot het verleden behoren.  Volgende week is er enkel nog een afscheidsmoment, worden de boeken ingeleverd, en de rapporten afgehaald.  ‘k Heb bewust geen camion besteld voor de buizen, als alles zo goed gaat zijn als ze gezegd hebben …

Bewijzen dat er gewerkt is ?

Voila :

Bovenstaande foto’s tonen de plek waar de jongste dus niet geleerd heeft, alle andere plekken in huis waren beter.

 

Hier merk ik dat er eentje kou heeft gehad (deken op bureau), en bovendien nog heeft gesnotterd (ekkes ! vuile zakdoek)  Aan dit bureau is wel af en toe gestudeerd.

Laat het vooral duidelijk zijn, die rommeltjes ruim ik NIET op !!

Vakantie betekent natuurlijk ook plannen maken.  En of dat ze er al gemaakt hebben !  Vanavond slapen ze beiden buitenshuis, de ene gaat bij een klasgenoot BBQ gaan eten, daarna een klein fuifke, en daarna matrassen op de grond en de kater eraf slapen (voor sommigen toch)

Piepedollie gaat bij een vriendinnetje logeren (voor het eerst – ik ben daar niet zo happig naar om ze elders te laten slapen, wil altijd graag weten bij wat voor mensen ze terecht komt) en blijft daar morgen ook nog de hele dag om de verjaardag van het meisje te vieren.

Moet ik nu solliciteren om ook ergens te mogen gaan slapen 🙂 ? Of moet ik gewoon eens genieten van de totale rust in huis vooraleer de weken aankomen van een TV die Disney-channel-ergerlijks uitbraakt, van dagelijks gekibbel, van een huis dat nooit echt rommelvrij is ?

Ik vrees dat ik de komende weken dikwijls de uitdrukking van ons moeder ga gebruiken.  Toen we het vroeger wat te bont maakten zei ze altijd : “het wordt tijd dat het weer school is”

Toen vond ik dat een raar gegeven dat een moeder haar kinderen van huis wenste, maar ondertussen ben ik als ervaringsdeskundige ook wat wijzer geworden …

8 gedachtes over “Bij ons eindigt het schooljaar vandaag al !

    • -Dat is de tijd waarin kinderen elke dag vragen of we iets leuks gaan doen,
      -ook de tijd waar ze denken dat bedtijd een woord is dat nog moet uitgevonden worden (en de opstaanstijd idem),
      -de tijd dat ze denken dat ze in pyjama aan het middagmaal mogen verschijnen
      -de tijd dat TV-toestellen en computers warmdraaien
      -maar ook de tijd van veel tijd samen hebben, en die moeten we koesteren !

Wat ben ik blij dat u reageert !

