Zusterliefde

Er zijn veel momenten dat ik zou denken dat deze totaal onbestaande is tussen mijn twee meiden, maar heel soms komt ze eens aan de oppervlakte.

Het gebeurt wel meer dat ze elk apart vertrekken naar de bushalte ’s morgens want meestal heeft Poppemieke iets meer tijd nodig om zichzelf te bewonderen voor de spiegel, ofwel hebben ze al ruzie gemaakt, waardoor het beter is dat de ene wat voor de andere vertrekt.

Deze morgen is Poppemieke met de fiets naar school (ze mogen om half 11 naar huis als ze klaar zijn met het examen) iets wat mijn jongste blijkbaar niet doorhad.  Ze maakte wel de opmerking dat zus wel erg vroeg vertrokken was, maar ik stond daar verder niet bij stil.

Om 8u20 kreeg ik telefoon, een mij niet bekend nummer.  Bleek dat de Piepedol doodongerust was omdat haar zus ‘verdwenen’ was aan de bushalte, ze had zelf haar GSM niet bij, dus was ze speciaal naar het secretariaat gegaan om te vragen of ze mocht bellen.

En dat allemaal voordat ze naar een zwaar examen Frans gaat.  Lieve Piepedol toch !

7 gedachtes over “Zusterliefde

  1. Als het er echt om gaat zal dat wel heel goed meevallen. Mijn broer en ik waren vroeger ook geen twee handen op een buik. En dat hoeft niet. Dat is enkel van belang als het van belang is.

  2. wegens totààl verschillend botst het hier dagelijks, maar als het er op aankomt heb ik er ook alle vertrouwen in. Maar het is wel fijn als dat nu en dan zo eens impliciet geuit wordt, hè.

  3. Ik was vroeger kat en hond met mijn zus,……gevochten op leven en dood hebben we ook verbaal,……..maar o wee als iemand een vinger naar haar uitstak, die had ik wel kunnen vermoorden,…….sinds we allebei groot zijn,…..lukt het beter en is het contact sinds 4 jaar goed te noemen,……..:-). Zussen hé,….ik had zo graag een broer gehad 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

