Maandagochtend

  • Nagenieten van de verwennerij voor moederdag, en of ik in de bloemetjes gezet ben ! Soms zijn dochters die het altijd oneens zijn een voordeel, voor mij resulteerde dat dus in een mooie bloemenruiker van Poppemieke, en een mooi bloemstuk van de Piepedol (één stuk was voor mij al voldoende, maar kom …)  Daarbovenop kreeg ik van mijn surrogaatzoon ook nog een mooie ruiker cadeau (en Poppemieke maar denken dat het vriendje heel romatisch aan haar had gedacht :-))
  • Grote dochter die – omdat het eindelijk eens droog is ’s ochtends – besluit om met de fiets naar school te gaan, en na 5 minuten alweer thuis staat.  Door het overgewicht van haar boekentas op de rug is ze haar evenwicht verloren en in de graskant beland.  En natuurlijk doet ze dat met een witte broek aan, wat dacht je.  Biotex-alarm code rood !!
  • Het vorige wordt nog verholpen, de wasmachine is bijna klaar met de tweede lading, het bleke wasje volgt dus nog.
  • Schoolrekeningen betalen, van de factuur van de oudste is de betalingsdatum al verstreken want het bewuste document was verdwaald in de boekentas (gevolg : ze heeft een prekende moeder gehad, ik word zelf ook graag op tijd betaald, dus ben ik ook correct in het betalen van mijn rekeningen)
  • Mails lezen, hier iets schrijven.
  • Tuut tuuut tuuuut wasmachine klaar, handdoeken voor de droogtrommel.
  • Oeps de bel, moment …
  • Buurman aan de deur, mijn kippen hebben de vlucht genomen, geef ze eens ongelijk in zo een goei weer !
  • Ik vlieg erin, het lange gras in de achtertuin moet eraan geloven (voortuin is zaterdagnamiddag al gedaan), en het eeuwige onkruid gaat ook een nieuw leven tegemoet als compost.  Dezelfde buurman van daarnet zet best zijn zonnebril op, want ik heb een korte broek aan, mijn witte benen zullen ‘schetteren’ in de zon 😉
6 gedachtes over “Maandagochtend

  1. Zelfs als de zon niet schijnt, draagt de hele straat hier een zonnebril als ik blootbeens buitenkom.
    Btw hoe was het etentje meegevallen of durf je daar niets over schrijven? 😉

    • Het eten : ze hebben twee pizza’s gemaakt, dus zelf deeg gemaakt, tomatensaus, en op twee verschillende manieren belegd.
      De eerste pizza was niet lang genoeg gebakken (mijn schuld, ik had de oventemperatuur gecommandeerd) Tijdens het eten van de eerste hebben we de tweede iets warmer gebakken. Het was eetbaar ! Zelfs de stofzuiger werd uitgehaald om al de gemorste bloem op te kuisen, een deeltje van de afwas heb ik zelf nog gedaan.
      Eigenlijk heeft het vriendje de hoofdbrok van het werk op zich genomen.

  2. ha, das nog een gedacht! ik zal ook eens de surrogaatzoon aan het werk zetten, mijn lief dochterke kan amper water koken…of kon, misschien dat het nu al beter geworden is!

Wat ben ik blij dat u reageert !

