Moederdagen

Vermits moeder zijn voor mij ook de vadertaak betekent, heb ik me dit jaar niet één dag toegeëigend, maar meteen een driedaagse.  Gisteren is dit cadeau al komen aanwaaien :

Deze heb ik mezelf cadeau gedaan, ter vervanging van deze :

Kleine verbetering (REUZE verbetering – weeral een stapje dichter naar een moderne keuken)

Vanavond gaan Poppemieke en het vriendje koken voor mij (ik beloof op mijn plechtig communiezieltje dat ik niet ga denken dat ik het allemaal beter kan als hun eten op mijn bord komt).  Dat vriendje heeft dat weer goed bekeken, mag hij hier zeker eten, gaan ze hier vanavond naar een fuif, mag hij lekker weer blijven slapen.  Maar geef toe, hij weet zichzelf als préprépréschoonzoon toch goed te verkopen hé, want het voorstel om voor mij te koken kwam van hem (kan ik meteen eens nagaan of het waar is dat hij ècht kan koken)

En morgen als het dan effectief moederdag is, verwacht ik nog ‘nen boekee blommen’ van de meiden, om ervoor te zorgen dat ze daarvoor de financiële middelen op zak hebben, heb ik hen deze week hun zakgeld in ouderwetse cash gegeven i.p.v. op hun bankrekening te zetten.

Ik heb de laatste jaren precies goed geleerd om voor mezelf zorgen 🙂 🙂

13 gedachtes over “Moederdagen

  1. wauw, die jongen kent zijne wereld! (hopelijk is ie ook zo galant om af te ruimen en de niet-afwasmachinebestendige afwas te doen. En als dat niet zo is: hopelijk is ie zo slim om jouw blog te lezen en de juiste conclusies te trekken)

  2. Leuk dat je jezelf ook al eens iets gunt 🙂

    Hier vant zelfste, de kinderen hebben vorige week cash geld gekregen zodat ze moederdag niet zouden vergeten. En dat gaan ze ook niet doen, alleen hebben ze besloten om die dag te verleggen naar maandag, dan komt het hun beter uit … (kinders, ge moet dat ook hebben eh?)

    • Ik heb twee halfronde erkers aan mijn huis, iets wat ik persé wou na alle reizen in Engeland, waar we dikwijls mochten ontbijten in erkers. Ik vind het redelijk fantastisch om ’s morgens half in de tuin en toch binnen te ontbijten.

Wat ben ik blij dat u reageert !

