Moar de lochting moakt toch vele goe

… petatten en tomatten op een roe

Gisteren ook de ‘wirkmenjz’ uitgehangen.  Patatten dat heb ik niet, de tomaten daarentegen zijn  geplant (in de serre)  Mijn zelf gezaaid plantmateriaal ziet er eigenlijk nog een beetje prematuur uit, maar ik heb het er toch op gewaagd (avontuurlijk is dat niet, ik heb nog wat reserve achter de hand).

De eerder geplante bloemkolen groeien als kool (ja hoe anders ?), ik heb nog wortelen gezaaid ook in de serre (ja, ik weet het daar doet men dat normaal niet, maar wie zegt dat ik normaal ben ?)  gewoon een probeersel om extra vroeg te kunnen oogsten.

Na nog wat zoeken tussen het zaad van de echtgenoot – oei, dat klinkt raar – de zadencollectie is misschien beter verwoord, heb ik ook nog meloenen voorgezaaid in een potteke.  Hetgeen hij me daarover wijsmaakte, dat je ze moest bestuiven met een penseeltje is allemaal larie en apekool gebleken, want het jaar na zijn dood zijn er spontaan beginnen groeien in de serre, en zonder daar ook maar iets aan te doen heb ik kunnen oogsten.

Mijn komkommers zijn een te vroege dood gestorven, dus die moet ik ook nog opnieuw zaaien, en met nog een blik op de zadencollectie moet ik nog wel ergens wat paprikasoorten vinden, dus daar kan ik ook nog werk van maken.

Bloemen heb ik ook al gekocht, vensterbankbakken van de living zijn al aangekleed, en nog wat vrijstaande potten brengen ook al wat fleur en kleur in mijn omgeving.  De doodgewaande hosta is verrezen, en groeit elke minuut lijkt het.

Laat het weer nu alsjeblieft eens wat beter blijven/worden, ik ben het buitenzijn nog niet moe en er zijn nog wat hoekskes en kantjes die een opknapbeurt kunnen gebruiken.

Voor diegenen die 1 mei ‘echt’ vieren : Oostvlaams dialect ten top : Ivan Heylen :

http://youtu.be/9qrQN874hd8

 

6 gedachtes over “Moar de lochting moakt toch vele goe

  1. Je bent goed bezig en ik wens je veel succes met alles wat je zaait en kweekt. Zelf ben ik er te lui voor. Gelukkig zorg mijn schat voor de kleurtjes in en rond het huis. 😉

Wat ben ik blij dat u reageert !

